יו"ר ועדת חוץ וביטחון ח"כ רם בן ברק שוחח הבוקר (ראשון) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM על מתקפת הסייבר האיראנית נגד ראש המוסד דוד ברנע, ותקף את מדיניות ארה"ב בצל החתימה המתקרבת על הסכם הגרעין עם איראן: "קשה לי להבין את המדיניות האמריקאית לאחרונה, אני חושב שהם עושים טעות, אבל כנראה שמישהו מאוד רוצה להגיע להסכם ובכל מחיר". 

בפתח דבריו התייחס בן ברק להדלפות האיראניות על ראש המוסד ואמר כי "זה מטריד כי היכולות שלהם קצת משתפרות, אבל מדובר בפריצה לטלפון פרטי של אשתו. אני מניח שכל חבורת האקרים תוכל לעשות את זה, אבל עדיין זה מטריד".

הוא הסביר כי "יש מלחמת סייבר ארוכה, האיראנים מנסים לפגוע בנו בסייבר. לא מזמן היה את ניסיון הפגיעה ברשתות החברתיות. יש מלחמת סייבר ואנחנו מנסים להגן על עצמנו ומצליחים ברוב המקרים. אני לא מציע להמעיט ביכולתם, יש להם יכולות אבל יש להם לאן להשתפר ואני מקווה שהם לא ישתפרו".

כשנשאל אם אנחנו נמצאים במלחמה בפועל עם איראן השיב: "אנחנו נמצאים במצב שאנחנו מנסים במידה מסוימת גם מצליחים למנוע מהאיראנים לחמש את הכוחות שסובבים את ישראל. זה מלחמה ארוכה ומתישה שחלקה אתם שומעים ורואים. יש הרבה דברים שאתם לא רואים,  אנחנו בד"כ לא מפרסמים, יש הרבה דברים שהם לא מפרסמים ומה שמפרסמים אתם יודעים. הם לא יושבים בשקט, יש להם גם יכולות. בסדר, אין מה לעשות. זה המזרח התיכון".

כשנשאל עד כמה משמעותית הפגיעה במתקן ה"ישראלי" לטענת האיראנים בחבל הכורדי בעיראק השיב "אני לא רוצה להיכנס לזה. לאיראנים יש כטב"מים מדויקים וזו אחת הבעיות שלנו. הם משתמשים בהם כדי לפגוע בסעודיה, בדובאי, בבסיסים אמריקאים. הם לא מהססים להשתמש בהם וממשיכים לפתח כל הזמן את היכולות, מנסים להשתפר ולהיות יותר טובים". 

בן ברק הדגיש כי "מה שיותר מטריד, האמריקאים לא רואים את זה בצורה כזו ולא מבינים שכל דבר שקורה באזור יש לזה טביעת אצבעות איראניות של משמרות המהפכה. כל פעילות טרור כמעט בעולם אתה רואה מאחוריה טביעות אצבעות של האיראנים. משמרות המהפכה הם ארגון טרור". 

הוא התייחס לאפשרות שארה"ב תסיר את משמרות המהפכה מרשימת ארגוני הטרור ומתח ביקורת חריפה: "קשה לי להבין את המדיניות האמריקאית לאחרונה, אני חושב שהם עושים טעות. אני בעד הסכם סביר, הסכם טוב אבל אני לא בעד להיכנע לאיראנים בכל דבר. בסוף יהיה הסכם גרוע גם תזרים לשם מאות מיליונים או מיליארדים של דולרים".

הוא הוסיף והסביר: "כמו שנראה כרגע ההסכם לא הולך להיות טוב. אם מוציאים את משמרות המהפכה מהגדרתה כארגון טרור, מזרימים עשרות מיליארדים לאיראן ובסוף ההסכם הוא לשנתיים וחצי ורמת הפיקוח לא מספיק טובה, אז כנראה שמישהו מאוד רוצה להגיע להסכם ובכל מחיר". 

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103fm