אירוע חריג: יהודי בן 27 הלוקה בשכלו, תושב אחד היישובים הסמוכים לאשקלון, חטף הערב (ראשון) נשק מחיילת צה"ל בטרמפיאדה בצומת בת הדר. לפי ההערכות, נראה כי החשוד הלך עם הנשק בידו במרחק של כמה מטרים, ואז זוהה בידי מח"ט בנימין, אלוף משנה אליאב אלבז, אשר עבר במקום במקרה. המח"ט זיהה את המתרחש, ירה בו והרג אותו.

בתוך כך, כוחות גדולים של משטרה, שב"כ וצה"ל נמצאים כעת באזור הצומת, ומבצעים סריקות בסיוע מסוק שהועלה לאוויר. המשטרה מנהלת מצוד אחר שלושה חשודים נוספים שנמלטו לפני זמן קצר מצומת בת הדר, אחד מהם חמוש. מחקירה ראשונית עולה כי רכב ובו ארבעה חשודים הגיע לצומת. אחד הנוסעים, ירד מהרכב וחטף את נשקה של החיילת. כאמור, אל"מ אלבז ירה בו וחיסל אותו. 

ניסיון חטיפת הנשק, התרחש זמן קצר לאחר שאירע פיגוע דקירה במערת המכפלה בחברון. המחבלת הגיעה לאחת מעמדות הבידוק בהן מוצבים לוחמי משמר הגבול ודקרה קצין שהיה במקום. הקצין שנפגע התעשת וניטרל את המחבלת וכתוצאה מהדקירה הוא נפצע באורח קל מאוד ופונה לקבלת טיפול רפואי.

קודם לכן, דובר צה"ל התיר לפרסום כי במהלך פעילות בג'נין נפצע אחיו של המחבל מתל אביב, בהיתקלות עם כוחות הביטחון. עוד נמסר כי זוהו פגיעות והמרדף אחריו נמשך. על פי הדיווחים בכלי התקשורת הפלסטינים, הוא נפצע מירי בזמן שנסע מכפר דיר עז'אלה, הסמוך לעיר ג'נין, לעבר אזור התעשייה בעיר.