ירון וקסמן, מייסד ומנכ"ל עמותת "הגל שלי", המסייעת לקידום בני נוער בסיכון באמצעות גלישת גלים, יצא השבוע לארה"ב מטעם מחלקת המדינה האמריקאית, במהלכה ייפגש בוושינגטון הבירה עם בכירים במחלקת המדינה האמריקאית, דיפלומטים רבים וכן מנהלי עמותות וארגונים חברתיים אמריקאים. בהמשך תתרחב סדרת הפגישות לערים נוספות בהן מנצ'סטר ניו המפשר, סנט לואיס, מיזורי וקליבלנד אוהיו.

מטרת הנסיעה היא לייצר מפגשי למידה הדדיים וחילופי רעיונות חדשניים בקרב עמותות וארגוני חברה אזרחיות, אמריקאית וישראלית. במרכז המשלחת עומדת סוגיית "ניהול מוסד ללא כוונות רווח בעידן החדש" תוך התבוננות מעמיקה ביצירת שותפויות, מודלים חדשים, שיווק, פיתוח משאבים, ניהול כוח אדם ועוד.

ירון וקסמן, מייסד ומנכ"ל העמותה: "מאד מרגש להיות כאן ולקחת חלק בפרויקט כזה. יש כאן הרבה הזדמנויות גם ללמוד וגם להעביר ידע רב שצברנו לאורך השנים. המפגש הזה רלוונטי עבורי במיוחד, מכיוון שבימים אלו ממש רשמנו עמותה בארה"ב שעתידה לפעול בקליפורניה ולייצא את הידע והניסיון שצברנו גם לארה"ב". 

ירון וקסמן, מייסד ומנכ''ל עמותת ''הגל שלי'' (צילום: באדיבות עמותת ''הגל שלי'')
ירון וקסמן, מייסד ומנכ''ל עמותת ''הגל שלי'' (צילום: באדיבות עמותת ''הגל שלי'')

אודות "הגל שלי"

עמותת "הגל שלי" המקנה הזדמנות אמיתית לנערות ולנערים במצבי סיכון "לעלות על הגל" ולהצליח דרך התמודדות מעצבת עם איתני הים, באמצעות גלישת גלים. העמותה הוקמה לפני כ-9 שנים, מתוך האמונה כי כל אחד יכול לעלות על הגל ולהצליח בחיים. לעמותה חמישה מרכזי גלישה לאורך חופי ישראל כ- 5000 בוגרים, כ- 100 קבוצות בשנה וכ-250 אנשי צוות ומתנדבים.

הדרך המיוחדת שבה נערים ונערות זוכים להכוונה מייצרת עבורם גם קשרים ודיאלוג עם כל חלקי האוכלוסייה, לרבות יהודים וערבים, חילונים ודתיים, בנות ובנים, ואפילו חרדים, דרוזים ובדואים שמגיעים אל הים ולומדים לגלוש ולהתמודד עם אתגרי החיים.