לאחר דריסת השוטר ברעננהראש הממשלה, יאיר לפיד, והשר לביטחון פנים, עמר בר לב, התייחסו לביקורת החריפה שהופנתה כלפי המשטרה לאחר אירוע הדריסה בו נהרג רס"ר ברק משולם. בהודעה משותפת שהוציאו היום (שני) הצהירו כי "אין כל שינוי בנהלי הפתיחה באש, כל שוטר רשאי להגיב בירי על מנת להרוג, כאשר הוא נמצא במצב של סכנת חיים".

במהלך פגישת העבודה של השניים בלשכת ראש הממשלה בירושלים, לפיד אמר לשר בר-לב כי הוא מעניק גיבוי לשוטרים ולשאר כוחות הביטחון ובמאבקם בפשיעה ובטרור, ומעריך מאוד את פעילותם היומיומית למען ביטחונם של אזרחי ישראל. כמו כן, בפגישה דנו בתמונת המצב של המאבק בפשיעה בחברה הערבית, ועסקו בהמשך דרכי הטיפול והשקעת המשאבים הנדרשים להמשך המאבק.

כזכור, השוטר רס"ר ברק משולם נדרס למוות ביום שבת האחרון, במחסום משטרתי שהוקם במטרה למנוע מעבר של גנבי רכב ועבריינים. החשוד בדריסה, תושב רמאללה בן 17 נעצר בתום סריקות רגליות שבוצעו צפונית לזירה, בסיוע מסוק משטרתי ונלקח לחקירה ביחידה ללוחמה בפשיעה (יל"פ) מרחב שרון.

לאחר הביקורת החריפה, מפכ"ל המשטרה, רב ניצב יעקב שבתאי, הבהרה בנוגע להוראות הפתיחה באש, והדגיש: "שוטרים - רשאים לירות לעבר כל מי שמסכן אתכם". בנוסף הורה המפכ"ל על הקמת צוות תחקיר מבצעי לאירוע בהובלת אגף המבצעים ואגף ההדרכה, ועל בחינת צבר האירועים האחרונים בהם נפגעו שוטרים במסגרת הקמת מחסום משטרתי. מהות התחקיר היא בחינת ההערכות המבצעית לאור האיומים הקיימים על שוטרי משטרת ישראל בשטח.