טרגדיה בטיול: בועז בר ענן, בן 37 מתל אביב, הוא האזרח הישראלי שנהרג ביום שישי במהלך טיפוס על הר באינדונזיה, כך הותר היום (ראשון) לפרסום. הצעיר טיפס על הר רינג'אני באי לומבוק, מעד, נפל ונהרג.

גיל בנקס הוא הישראלי שנהרג לאחר שנפל במהלך טיפוס על הר באקוודור

לאינדונזיה אין יחסים דיפלומטיים עם ישראל. ב"וואלה!" דווח כי העיתונות המקומית דיווחה כי בר ענן טייל עם דרכון פורטוגלי וטיפס על ההר רינג'אני סמוך לעיר לומבוק, מעד לתוך נקיק בגובה 150 מטרים ונפל אל מותו. בר ענן היה מתכנת במקצועו והיה נוהג לטייל רבות. עוד דווח ב"וואלה!", כי המדריך המקומי סיפר ש"לפני הנפילה הוא צילם סלפי על קצה הצוק בפסגה".

ממשרד החוץ נמסר כי התבצעו פעולות לחילוץ גופתו של ההרוג מהמקום שבו מצא את מותו. עוד נמסר, כי חברת החילוץ מגנוס בסיוע חברות חילוץ מקומיות פעלו לחילוץ הגופה וכי קונסולית ישראל בסינגפור עקבה אחר פעולות החילוץ.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

ההר רינג'אני באינדונזיה (צילום: REUTERS/Lalu Edi/Antara)
ההר רינג'אני באינדונזיה (צילום: REUTERS/Lalu Edi/Antara)

בשבוע שעבר אירעה טרגדיה נוספת כאשר גיל בנקס, תושב קיסריה בן 25, נהרג מנפילה בזמן טיפוס לפסגת הר הגעש קוטופקסי - ההר השני בגובהו באקוודור שמתנשא לגובה של 5,897 מטרים, הסמוך לבירת אקוודור קיטו. גיל טייל לבדו כמה חודשים, ובמהלך טיפוס הוא כנראה נפל. פקחים בשמורה מצאו את גופתו ואת המסמכים שלו - וכך הבינו שמדובר בישראלי.