בתחילת שנת 2023 יהפוך נמל התעופה בן גוריון לנמל תעופה דיגיטלי. רשות שדות התעופה תשיק קיוסקים חדשים לשימוש עצמי של הנוסעים בהשקעה של מעל לשני מיליון שקלים לשלב הראשון באמצעים דיגיטליים לשימוש הנוסעים וכדי להתאים את התשתיות לרמת השירות החדשה בדרכם של הנוסעים לחו"ל.

עמדות לשימוש עצמי (הקיוסקים) חדשות ומתקדמות יועמדו בנתב"ג לשירות הנוסעים בהם משקל לשקילת המזוודות, אפשרות חיוב למשקל היתר שנקבע על ידי חברות התעופה, הדפסת התג והמדבקות למזוודה ("באג טאג") בכדי לאפשר לשליחה עצמאית של המזוודה לבטן המטוס. 
תג המזוודה יסרק בסמוך למסועי השליחה העצמאית (ה"דרופ אוף") ולאחר סריקת הקוד - המזוודה תישלח ישירות לבטן המטוס.

בימים הקרובים יורחב אזור הבידוק של כבודת היד כדי לשפר ולקצר את זמני העמידה בתור בבדיקה הביטחונית של כבודת היד. באולם היוצאים יוספו טכנולוגיות נוספות על 24 עמדות בידוק כבודת יד שירחיבו את השימוש המהיר במתחם.

כיום למעלה מ-50 אחוז מהנוסעים מעדיפים לעשות צ'ק אין און ליין. הטכנולוגיות המתקדמות יאפשרו להעניק לנוסעים שירות עצמאי מגוון ומורחב של שירותים. 

עם הוספת עמדות ה"טאץ' אנד פליי" הנוסעים הטסים לחו"ל יעברו ביטחון רק לאחר ביצוע הליך הרישום לטיסה (הצ'ק אין), או רישום לטיסה מכוון מהבית (און ליין) או לחליפין רישום לטיסה בקיוסקים העצמאיים שיותקנו באולם היוצאים.

עיקר תהליכי היציאה מהארץ יבוצעו כאמור און ליין ובאמצעים דיגיטליים, תוך מקסום הנוחות והנגישות לנוסעים.

מנכ"ל רשות שדות התעופה חגי טופולנסקי: "יעד מרכזי לרשות הנו שיפור השרות לנוסע באופן מידי ובראיה ארוכת טווח מעבר לשדה דיגיטלי ומתקדם מסוגו בעולם".

יצוין כי מתחילת השנה עברו בנתב"ג 10 מיליון נוסעים בטיסות בינלאומיות. בחודש אוגוסט יעברו בנמל מעל 2.3 מיליון נוסעים בטיסות בינלאומיות.