גובר הלחץ על נתניהו: לאחר השיחות שערכו ראשי מפלגות הימין עם יו"ר הליכוד, בקרב מנהיגי גוש הימין התקבל הרושם לפיו נתניהו מעדיף לדחות לשלב מאוחר יותר את העיסוק בפסקת ההתגברות. זאת, בניגוד לעמדה הרווחת בגוש, לפיה יש לפעול במהירות האפשרית על מנת לקדם את המהלך. 

לקראת כניסתו הצפויה לתפקיד ראש הממשלה, ראשי ארגוני המחנה הלאומי, בהובלת תנועת אם תרצו, פנו היום במכתב לנתניהו, וקראו לו להעביר את פסקת ההתגברות עם הקמתה של הממשלה הבאה. עוד נטען במכתב כי "ללא התגברות אין משילות".

על המכתב חתומים ראשי הארגונים: אם תרצו, רגבים, לביא, פורום נכי צה"ל לבטחון ישראל, החזית למען דרום ת"א, הפורום המשפטי למען א"י, בידינו, ריבונות, תורת לחימה, התנועה למשילות ודמוקרטיה, מחאת הקו האדום, פורום בוחרים בחיים של המשפחות השכולות. 

"אנו מברכים אותך על ההישג הכביר עבור המחנה הלאומי. עתידה של ישראל כמדינת לאום של העם היהודי וכמדינה בכלל, מונח כעת על הכף. לפנינו הזדמנות בלתי חוזרת לתקן את מערכת היחסים בין הרשויות. זהו תנאי בסיסי להשבת יכולתה של המדינה להתקיים כמדינה דמוקרטית. רק כך נוכל להשיב את המשילות לעם. אנו קוראים לך, ראש הממשלה הנכנס, להעביר עם הקמת הממשלה את פסקת ההתגברות ובכך לשקם את האמון הציבורי במערכת המשפט ובדמוקרטיה הישראלית. אין משילות בלי התגברות", נרשם בפנייה הרשמית.