הפיגוע סמוך לים המלח: הבוקר (שלישי) הותר לפרסום כי אלן גנלס הוא הצעיר בן ה-27 שנרצח אמש בפיגוע הירי בכביש 90, סמוך לצומת בית הערבה שליד ים המלח.

צעיר בן 27 נרצח בפיגוע ירי סמוך לים המלח; מצוד אחר המחבלים

גנלס, אזרח אמריקאי, פונה לבית החולים "הדסה הר הצופים" בירושלים תוך פעולות החייאה וכשהוא מחוסר הכרה, אולם שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו.

בחשבון הטוויטר של אלן יש רק ציוץ אחד ששיתף: "אני חושב שתמיד יהיה מתח במזרח התיכון, כל עוד יש אנשים שרוצים לרצוח את היהודים, ויש יהודים שלא רוצים להירצח, ואף צד לא מוכן להתפשר".

מחקירה ראשונית של האירוע עולה כי קודם בוצע ירי על רכב באזור צומת מחנה נבו, שם נפגע הצעיר באורח אנוש ולאחר מכן ביצע גם תאונת דרכים. לאחר מכן בוצע ירי לעבר ג'יפ בצומת בבית הערבה, ללא נפגעים. בהמשך בוצע ירי לעבר רכב ובו משפחה בצומת אלמוג, ללא נפגעים. הרכב ובו המחבלים נסע לכיוון יריחו, ירדו במהלך הנסיעה מהרכב וניסו להצית אותו. המחבלים הבחינו בכוחות המשטרה ונמלטים לכיוון יריחו תוך ביצוע ירי באוויר. מספר המחבלים המעורבים לא ידוע. 

זירת הפיגוע בצומת בית הערבה (צילום: שלמה מור)
זירת הפיגוע בצומת בית הערבה (צילום: שלמה מור)

אחד מהנוסעים ברכב שנפגע מהירי סיפר כי המפגע יצא ממכונית - ושלף אקדח. "האוטו של המחבל עקף אותנו ואז אחד המחבלים יצא, כיוון עלינו את האקדח - והחטיא", אמר. "זה קרה 300 מטרים אחרי צומת בית הערבה. ברכב של המחבלים ראינו שנסעו שלושה".

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, צייץ: "אלן גנלס הי"ד, יהודי יקר שהגיע לארץ בשם הציונות והשליחות ונרצח על ידי בני עוולה. חייבים לשנות את תפיסת הביטחון ולעבור מהגנה להתקפה. לא עוד הכלה והבלגה, אלא יד תקיפה".