מלחמת רוסיה-אוקראינההתקשורת הרוסית דיווחה היום (חמישי) כי כוחות הביטחון התעמתו עם "חבלנים אוקראינים" שחצו באופן בלתי חוקי את הגבול לאזור בריאנסק. על פי הדיווח, כ-40 "חבלנים" פתחו באש על אזרחים, וישנם כמה הרוגים ופצועים באירוע. עם זאת, קיב דחתה את הטענה כי מדובר ב"פעולה מתוכננת". סוכנות הידיעות הרוסית TASS אף דיווחה כי החוליה האוקראינית לקחה גם בני ערובה.

בתוך כך, מושל מחוז בריאנסק, אלכסנדר בוגומאז, אמר כי "קבוצת החבלה האוקראינית נכנסה לכפר ליובצ'ניה ופתחה באש לעבר רכבים נוסעים. בין הפצועים, נמצא גם ילד בן 10 שאושפז בבית החולים". כמו כן, גורם בשירות הביטחון הפדרלי של רוסיה (FSB) מסר כי "במחוז הגובל באוקראינה, פועלים כוחות של משרד ההגנה הרוסי על מנת לחסל את האוקראינים החמושים שהפרו את ריבונות המדינה".

ערוץ הטלגרם Readovka, ערוץ חדשות עצמאי, דיווח כי במיקום נוסף בבריאנסק, פתחו האוקראינים באש לעבר בניין מגורים בכפר סושאני, שנפגע ממל"ט, ושני בתים נוספים ניזוקו מירי מרגמות בכפר לומאקובקה. מהקרמלין נמסר כי הנשיא ולדימיר פוטין מקבל עדכונים מה-FSB, כאשר דובר הפרלמנט, דמיטרי פסקוב, הגדיר את המתקפה כ"מתקפת טרור".

מנגד, יועצו של נשיא אוקראינה, מיכאילו פודוליאק, התייחס לטענה הרוסית בחשבון הטוויטר שלו, וכתב כי "הסיפור על קבוצת החבלה האוקראינית ברוסיה הוא פרובוקציה קלאסית. רוסיה רוצה להפחיד את תושביה, כדי להצדיק את מתקפה על מדינה אחרת, ולהסתיר את העוני ההולך וגובר בה לאחר שנה של מלחמה".