מוסא המתגורר בירושלים ונוהג להתאמן לפחות 3 פעמים בשבוע, לא האמין שאימון השחייה הקבוע שלו יסתיים בארוע כה חמור. כמדי שבוע, הגיע לשחייה שגרתית של 20 דקות בבריכה של חדר הכושר ברמת רחל. ללא כל התראה, החל במהלך השחייה לחוש כאבים בחזה.

"כשהרגשתי ממש כאבים בחזה תוך כדי שאני שוחה, חשבתי שזה אולי בשל המאמץ הפיזי שדורש האימון״, הוא מספר. יצאתי מהבריכה לג'קוזי, אבל שם הכאב התגבר. לאחר מכן הלכתי למלתחות כדי להתלבש, שם כבר הקאתי והתמוטטתי על הכיסא. מזל שהיה שם בחור וביקשתי ממנו להתקשר ולהזמין אמבולנס. אמרתי לו שאני כנראה עובר התקף לב. במהרה הגיעו אנשי צוות מד"א ופינו אותי לבית החולים הדסה עין כרם, היישר לחדר צנתור", סיפר האיש.

מוסא שניצל ממוות וד''ר ריפעת ג'בארה (צילום: דוברות הדסה עין כרם)
מוסא שניצל ממוות וד''ר ריפעת ג'בארה (צילום: דוברות הדסה עין כרם)

צוות המצנתרים, בראשם ד"ר ריפעת ג'בארה, מנהל קרדיולוגיה ומצנתר בכיר בהדסה, קיבלו ממד״א התראה על הגעת המטופל במצב מורכב, וחיכו למטופל בפתח חדר הצנתור כדי לא לבזבז אפילו רגע אחד בו חייו תלויים על חוט השערה. עם הגעתו לחדר הצנתור, מוסא קרס. "כשהיה בדרכו באמבולנס, צוותי מד"א דיווחו לנו על מטופל שסובל מהתקף לב חריף ועל כן ברור בנהלי בית החולים ובשיתוף הפעולה עם מד״א, שמקרים כאלה מובאים באופן דחוף ובהול ישירות לחדר הצנתור״, מספר ד״ר ריפעת ג׳בארה.

״חשוב להבין ששיתוף הפעולה הזה חיוני ביותר ומציל חיים וכל דקה כאן משמעותית. כשהגיע המטופל לחדר צינתור, קרס עקב דום לב שנגרם מהפרעת קצב חדרית מסכנת חיים, שטופלה מיד על ידי מכת חשמל מוצלחת ביותר והמטופל חזר לעצמו מיד. בהליך הצנתור נמצא עורק ימני גדול ודומיננטי חסום לגמרי שנפתח בצנתור בהצלחה רבה״, מסביר מומחה הצנתורים. ״לאחר ההליך המטופל יצא מחדר הצנתור ליחידת הלב במצב יציב לחלוטין, כשהסכנה כבר מאחוריו״.

הדסה עין כרם (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)
הדסה עין כרם (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)

מוסא, שמחלים מן האירוע במחלקה הקרדיולוגית בהדסה עין כרם מסכם בהתרגשות: "הוא הציל אותי. אין לי מילים. ד"ר ג׳בארה מקצוען אמיתי, ועם כל הדרמה הוא נותר מרגיע וקשוב. כשעברתי את הצנתור על ידו ידעתי שאני תחת ידיים טובות. היום, כשאני משתחרר הביתה מאשפוז במחלקת קרדיולוגיה במצב מצוין, ברוך השם, אני יכול רק להודות על הידיים הטובות שטיפלו בי ועל כך שהכל נעשה במהירות על ידי הרופא וכל הצוות כאן, שהבינו את הדחיפות שבטיפול. הדקות האלה הן ההבדל בין חיים לבין תוצאה אחרת, והן היו קריטיות ומשמעותיות בשבילי״.