הסלמה גם בגבול הסורי: הארגון הפלסטיני "חטיבת אל-קודס" (חטיבת ירושלים) לקחה הלילה (בין שבת לראשון) אחריות על ירי הרקטות לעבר רמת הגולן. במהלך הלילה, זוהו שלושה שיגורים משטח סוריה לעבר רמת הגולן, מתוכם שניים חצו לשטח ישראל, אחד יורט על ידי לוחמי ההגנה האווירית והשני נפל בשטח פתוח.

הארגון הפלסטיני שלא מוכר לרוב הישראלים, הוקם בסוריה בחודש אוקטובר 2013, על מנת להילחם לצדו של משטר אסד במלחמת האזרחים במדינה. הארגון מורכב מעיקר מפלסטינים סונים ממחנות הפליטים במדינה, והתחייב גם "לשחרר את ירושלים ואת כל פלסטין, לאחר טיהור סוריה מטרור". על פי הדיווחים, הארגון ספג אבדות קשים, והוקם מחדש בשנת 2015. עוד דווח, כי פעילי הארגון התאמנו בלחימה ובנשק בהדרכה של מדריכים מהצבא הרוסי.

בתוך כך, בכלי תקשורת בסעודיה דווח, כי שם הארגון לא היה ספונטני, ונעשה בתיאום עם כוח קודס של משמרות המהפכה. מייסד הארגון, מוחמד א-סעיד, אף היה בקשר שוטף עם מנהיגי משמרות המהפכה והקימו חדר מבצעים משותף.

כאמור, במהלך הלילה, זוהו שלושה שיגורים משטח סוריה לעבר רמת הגולן. בתגובה, צה"ל ביצע תקיפה לעבר המרחב ממנו בוצע הירי מסוריה. האירוע החריג מגיע לאחר כמה ימים רצופים של הסלמה ביטחונית, שכללו שיגורי עשרות רקטות לשטח ישראל מעזה ומלבנון ורצף פיגועים רצחניים. בעקבות המצב, שר הביטחון יואב גלנט הודיע מוקדם יותר הערב על הארכת הסגר על יהודה ושומרון וסגירת המעברים בגבול הרצועה עד יום חמישי. המשך הסגר כולל גם ביטול צעדים אזרחיים שבוטלו לרגל חודש הרמדאן ומניעת כניסת פועלים לישראל.