תלמידי כתה י"ב בבית ספר בבאר שבע סיפרו היום (שלישי) ל"מעריב" כי נהג אוטובוס שהסיע אותם לטיול השנתי נהג בצורה מסכנת חיים, קילל אותם ואף השליך בקבוק לעבר אחד התלמידים, זאת לאחר שהתפתח ויכוח בין התלמידים לנהג מהמגזר הבדואי, שטען על פי עדות התלמידים ש"העיר באר שבע לא שייכת ליהודים". התקרית החריגה התרחשה בשבוע שעבר, כאשר גם משטרת ישראל הייתה מעורבת וכעת אנחנו חושפים לראשונה ב"מעריב" את עדויות התלמידים.

אחד התלמידים סיפר ל"מעריב": "הייתה עצירה והנהג לא חיכה שכולם יחזרו, כולל המחנכת של הכתה והתחיל לנסוע כרגיל. ביקשנו לעצור והנהג צרח עלינו לסתום את הפה, עשה תנועות מאיימות, אמר לי 'חכה חכה', 'תראה מה יהיה איתך כשנגיע לבאר שבע', 'יא בן של...", אני חושב שהמורים בעצמם פחדו מהנהג הזה", סיפר התלמיד. לאחר מכן, שיחזר את רגעי הפחד: "בשלב מסוים, הוא נסע בזיגזגים בכביש מהיר במהירות גבוהה, התחיל לחתוך בכביש - אוטובוס עם 50 ילדים והוא שם את כולנו בסכנה. אמא שלי הגיעה לאסוף אותי, הוא פנה אליה ואמר לה 'את צריכה לחנך את הבן שלך' וכשהתחלנו ללכת הוא התחיל לצלם אותנו, לא הבנתי מה הוא רוצה. אמא שלי הלכה לדבר איתו באוטובוס, הוא סגר את הדלת כשהיא בפנים ותוך כדי הוא התחיל לנסוע ופתאום הוא התנגש ברכב של אבא של תלמיד אחר".

תלמיד נוסף סיפר: "הוא זרק בקבוק מים ופגע בראש של אחד התלמידים, התלמיד לא הבין מי זרק עליו וקילל, אז הנהג בא לתלמיד והצמיד לו את הראש. המורים בעצמם היו בפאניקה. אבל מה שהכי הפריע זה הנהיגה בפראות, תוך כדי שנסע בזיגזגים הוא איים על אחד התלמידים שהוא 'יתפוס אותו מהשיער ויזרוק אותו מהחלון'. המורים לא תכננו לעשות כלום. הנהג אמר דברים גזעניים לאורך כל הימים והתגרה בתלמידים. היה שלב שרצינו להתעמת איתו. בית הספר העלים את המקרה לגמרי, הם עושים ראש קטן".

ממחוז הדרום במשרד החינוך נמסר בתגובה: "במהלך טיול שנתי גלש השיח בין הנהג לתלמידים לאמירות פוליטיות. צוות בין הספר מנע הקצנה של המצב ותלונה הוגשה לחברת ההסעות". ואולם, לפי בני משפחת התלמידים לא כך היו הדברים: "המורים לא היה מעורבים בכלל, הם החליטו לשחק במזל, יכלו להחליף את הנהג מלכתחילה כשהתלמידים התלוננו. אחד ההורים הזמין ניידת משטרה למקום בעקבות התאונה ואף מורה לא נשאר".

מחברת ההסעות נמסר כי "הם לא מכירים את האירוע ולא הוגשה תלונה נגד נהג החברה".