יו"ר ארגון המורים רן ארז שלח בתחילת השבוע מכתב למורים לפיו מאחר ולא הייתה התקדמות בפגישת המשא ומתן נוספת מול האוצר, הוא הבהיר כי העיצומים עליהם הכריז יימשכו וכי הטיולים השנתיים ומסיבות הסיום לא יתקיימו. כמו כן, הודיע יו"ר ארגון המורים כי למורים אסור להשתתף במפגשי ההכנה ובמסעות לפולין.

"נמצא בשכרון כוח": שר החינוך יואב קיש בפוסט חריף נגד יו"ר ארגון המורים

שר החינוך יואב קיש שוחח היום (שלישי) עם בן כספית וינון מגל ב-103FM והתייחס לדברים: "יש הרבה אתגרים ואנחנו עובדים עליהם. אני באמת ארבעה חודשים שר חינוך, אבל רן ארז זה אותו רן ארז, פועל לפגיעה במורים ובתלמידים בכוחניות מיותרת לחלוטין. אני חד משמעית תומך בהעלאת שכר המורים, המאבק נכון, אבל יש הצעה מהאוצר שהצלחנו להשיג ויש בה שיפור תנאים. במקום לרדת מהאולימפוס הוא בוחר לפגוע בתלמידים, הרתיח אותי שהוא הודיע שהוא רוצה לפגוע במשלחות לפולין ובמסיבות הסיום".

"בעיניי זו התנהלות חסרת אחריות, הוא ממשיך למשוך את זה. לדעתי תוכנית הפעולה שלו היא להגיע ל-1 בספסטמבר. הלחץ עליו צריך להיות מאוד משמעותי ולומר לו בצורה ברורה שאם יש הצעה טובה על השולחן מספיק להתעלל בתלמידים, אמנם זו השיטה שלו כנראה. הוא ניסה גם להשתיק אותי ולנסות לבלום את זה שאומר את האמת, אני פועל לטובת החינוך בישראל ואף אחד לא יעצור אותי, גם לא רן ארז. יש פה אתגר עצום בחינוך לכל מדינות בעולם, ישראל נמצאת במקום מצוין", טען.

בהמשך, התייחס לגל עליות המחירים ואמר כי "כרגע אין שום שינוי, בטח לא לרעה, בדירוגים. מודי'ס לא שינתה את הדירוג שלה בפסיק, את האופק היא שינתה. אי אפשר להתעלם ממה שקורה בעולם, דווקא ישראל מראה יציבות. המדינה מעבירה תקציב אחראי שיביא ליציבות, גם למלחמה ביוקר המחיה".

בסיום, אמר על הרפורמה המשפטית וציין כי "חילי טרופר אמר ומאוד הסכמתי עם דבריו - אסור שאף צד ינצח. צריך לייצר אירוע שיש בו הסכמות. אני מאוד מאמין בזה, לא יהיה מצב שהעסק כאילו ידעך ולא יהיה מצב שנלך בכל הכוח ונעביר את הרפורמה כפי שרצינו בהתחלה, יהיו פה פשרות. אני מאמין שלא יכול להיות שלא יהיו שינויים. לא יכול להיות שזה ייגמר בלי חקיקה".