לאחר השביתה בכיתות י': רן ארז, יו"ר ארגון המורים, שוחח הערב (שלישי) עם ענת דוידוב בתוכניתה ב-103FM, והשיב למתקפה של שר החינוך יואב קיש כנגדו. "הוא יכול לבוא אליי אם הוא רוצה לצאת עליי, אני ממתין לו. זה סגנון של השכונה, ואני לא רוצה להתייחס לדברים שלו", ציין. 

"נמצא בשכרון כוח": שר החינוך יואב קיש בפוסט חריף נגד יו"ר ארגון המורים
בכירה בארגון המורים: "מדינת ישראל אומרת שלמורים לא מגיע תוספות שכר אמיתיות"

"זה לא מתאים לשר במדינת ישראל לדבר ככה, כאשר הוא יושב במשמרת שלו במערכת החינוך ואחראי עליה. אם הוא ככה מתבטא כלפי מי שמייצג את המורים, זה אומר דרשני", הוסיף. 

הוא המשיך לתקוף את קיש, וטען כי השר לא באמת מעוניין לפעול לפיתרון המשבר: "אנחנו מנהלים מו"מ במסגרת משרד העבודה עם משרד האוצר, משרד החינוך פסיבי. כשפניתי לשר החינוך וביקשתי שיעזור הוא סירב, הוא אמר 'הפערים בינכם לבין משרד האוצר גדולים, אני לא רוצה להיכנס לנושא כאשר הפערים כאלה, אם תגיעו לפערים קטנים אוכל להתערב'. זאת אומרת שהוא מוכן לבוא ולגזור את הסרט אם יש בנינו התקדמות, הוא לא רוצה לעזור, נותן לנו לשבור את הראש".

על הטענות לפגיעה בתלמידים, לאחר ביטול המשלחות לפולין ומסיבות הסיום: "במשך כל השנים היו לנו הרבה מאבקים ועיצומים ושביתות, אף פעם לא השבתנו את פולין ואת ההכנה ללימודי השואה. כנראה שהגיעו מים עד נפש, לא יכול להיות שנה וחצי של דיבורים עקרים עם משרד האוצר כאשר משרד החינוך לא רוצה להתערב".

"אנחנו לא רוצים להשבית בחינות בגרות בכיתות י"א וי"ב, בית הדין הארצי לעבודה לא מאפשר לנו להשבית כיתות ז'-ט'. מה נשאר? כיתה י'. אם אנחנו משביתים כיתה י', שזה גילאי 14-15, לא אכפת להורים, הילד נשאר לישון בבית, הם לא מפסידים יום עבודה. מה שנשאר לנו זה הדברים היחידים", הוסיף. 

עוד טען לסיום: "יש מגעים, אבל הם אומרים דבר אחד, מה שאמרו לפני חודשיים שלושה, ואנחנו עומדים בשלנו כדי להבטיח למורים לפחות את שמירת השכר אם לא תוספת".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm.