הסגל הבכיר באוניברסיטאות הודיע הבוקר (שני) על סיומה של השביתה במוסדות הלימוד, לאחר שהגיעו הצדדים להסכמות הכוללות, בין היתר, תוספות שכר מדורגות לחברי הסגל, קידום מצוינות בתחומי המחקר ובהוראה ויציבות במערכת עד 2027.

הצעדים מחריפים: הלימודים באוניברסיטאות יושבתו החל מיום ראשון

לפני כשבועיים הודיעה המועצה המתאמת של ארגוני הסגל האקדמי הבכיר באוניברסיטאות כי תשבית את הלימודים באוניברסיטאות העברית ירושלים, ת"א, בן-גוריון באר שבע, חיפה, הטכניון, בר-אילן ומכון ויצמן.

הצעד הארגוני בו החליטו לנקוט חברי המועצה הגיע לאחר שלטענתם במשך חודשים ארוכים וועד ראשי האוניברסיטאות (ור"ה), יחד עם משרד האוצר והוועדה לתכנון ותקצוב, אינם נותנים מענה ענייני לדרישתם לתיקון השכר בגין השחיקה שחלה בו מאז הסתיים ההסכם הקודם.

פרופ' ענת זעירא, יו"ר המועצה המתאמת של ארגוני הסגל האקדמי הבכיר באוניברסיטאות, הסבירה: "ההסכם הקיבוצי שלנו הסתיים בסוף שנת 2019, ומאז שכר המרצים נשחק בשיעור משמעותי. למרות בקשותינו לחידוש ההסכם נאלצנו להמתין זמן רב להתנעתו של מו"מ. למעלה משנה וחצי אנו מקיימים משא ומתן על חידוש הסכם השכר, אבל למרות שאנחנו מגיעים למו"מ בלב פתוח ונפש חפצה ומציעים פתרונות - נדמה כי הצד השני, ובעיקר וועד ראשי האוניברסיטאות (ור"ה), מושך את הזמן, מקיים דיוני סרק, מתבצר בעמדתו ואינו מעוניין באמת להגיע להסכם".

בנוסף, אמרה כי "אנחנו לא מבקשים תוספת לבסיס השכר, אלא רק תיקון שכרנו בהתאם לשחיקה שהשכר כבר ספג ועוד יספוג; לא רק שהדרישה הבסיסית שלנו נופלת על אזניים אטומות, אלא שאנו נתקלים חדשות לבקרים בדרישות נוספות לשינויים מרחיקי לכת שמטרתם לשנות לרעה את מבנה השכר ותנאי העבודה שלנו. הדברים הגיעו לשיא בימים האחרונים כאשר עלתה דרישה הזויה ומקוממת שמשמעותה הפחתת שכר לחלק מחברי הסגל".