תלמידה בת 12 בבית ספר יסודי בבאר שבע חווה חרם קשה מאוד על ידי תלמידים בכיתה, בהם התבטאויות מאוד קשות וקללות שמופנות אליה מצד תלמידים ותלמידות אחרים. לטענת בני משפחתה "הילדה הסתירה את זה לאורך תקופה ממושכת" ובבית הספר מתנערים מאחריות: "הם טוענים שהם ניסו לעשות את כל מה שהם יכולים - ביקשו שהילדה תיקח צעד אחורה. אבל החרם לא נגמר".

לפי התכתבויות שהגיעו לידי "מעריב", ניתן לראות כי התלמידות שהובילו את החרם פרסמו פתקים ברשתות החברתיות עם כיתוב שמכוון לעברה של אופיר והתכתבויות קשות בווצאפ שבהן הן מכנות אותה "אוטיסטית", "דבה", "קציצה" והתכתבויות נוספות שיזעזעו כל אדם.

"היא חווה את זה בתקופה מאוד ממושכת, היא פיתחה חומות, אבל מאוד קשה לה. היו הרבה ימים שהיא אפילו לא הלכה לבית הספר בטענה שהיא לא מרגישה טוב ועכשיו מתברר שזה בעקבות החרם", הוסיפו בני משפחתה.

אחותה של התלמידה שיתפה בפוסט בפייסבוק: "אני רוצה לשתף אתכם במקרה שאחותי עוברת בבית הספר ורוצה לשמוע את דעתכם. לפני תקופה ילדים מהשכבה שלה החליטו לעשות עליה חרם. צוות המורים וההנהלה החליטו ששיחה אחת להורים של אותם התלמידים תפתור את הבעיה והיא לא תחזור שוב.

"נחשו מה? לפני יומיים אותם ילדים החליטו שבגלל שאחותי השלימה עם ילדות שגם עליהן עושים חרם הם עושים עליה חרם שוב! כי לא מתאים להם שהיא השלימה איתן! הילדים, יש לציין שהם רק בני 12 משפילים אותה, מקללים, צוחקים ומעלים עליה דברים ברשתות חברתיות.

"אחרי שהחלטתי להגיע לבית הספר לנסות לטפל בזה בעצמי ולראות למה זה קורה פעם שנייה הם החליטו ״לטפל״ בנושא. איך? שוב לחייג להורים של אותם תלמידים. כמובן שזה לא עזר, ההורים נותנים גב ויד מלאה לילדים שלהם! זאת אומרת שכל עוד הילדים שלהם לא עוברים דבר כזה לא אכפת להם שזה מה שהם עושים לאחרים!".

"והדבר שעוד יותר מצחיק, שצוות בית הספר הופך הכל על אחותי ומנסה לגרום לה להרגיש אשמה בזה שעושים עליה חרם! יש לי שיחות מוקלטות שאומרים לה לא לדבר על זה ולקחת צעד אחורה. ובגלל שהגעתי לבית ספר הם מאיימים שאם אגיע שוב לאזור יערבו משטרה".

"יש לציין כי כשהגעתי לבית הספר ושוחחתי עם מנהלת בית הספר והמחנכת, בשום רגע לא היה לי קשר ישיר לתלמידים המחרימים. יצאה הודעה שאוסרת עליי להגיע לבית הספר לטובת "הגנת כלל התלמידים" ואני שואלת: איפה ההגנה על אחותי, האם היא לא חלק "מכלל התלמידים"?", הדגישה.

"הגרוע מכל לילד מוחרם הוא להחליש אותו יותר במקום להרים, לתמוך, לגונן ולהגן, האם המוחרם צריך להיענש כי שיתף, דיווח, פרק או ביקש עזרה ? בית הספר טוען שהם התקשרו להורים ואין יותר מה לעשות ובמילים אחרות הם מתנערים מהאחריות. אחותי הייתה נשארת בבית ימים רבים ולא הייתה רוצה ללכת לבית ספר".

כולם יודעים לבכות שהם רואים כתבות על ילדים שמתאבדים בגלל דברים כאלה אבל כשצריך לטפל בנושא לא עושים כלום! עצוב שבמערכת כל כך גדולה לא מנצלים את הכלים שיש ברשותם למיגור התופעה אלא מנסים לטאטא מתחת לשטיח", סיכמה האחות.

גם י', תלמיד באותו בית הספר, חווה ביריונות מצד תלמיד אחר. "השנה העברתי אותו לבית הספר מכיתה של חינוך מיוחד", סיפרה אימו. "אני מאוד חוששת כל בוקר כשאני שולחת את הילד בריא ושלם לבית הספר. לך תדע מה הם יעשו לו. פניתי לכל גורם אפשרי, בינתיים הבן שלי ממשיך לקבל מכות מאותו ילד. סגנית המנהלת מתקשרת אליי כל פעם ואומרת שזה 'היה בטעות'.

"יש פעמים שהילד חוזר הביתה עם סימני אלימות. הילד שלי מתוסכל, לפעמים הוא מסתגר עם עצמו, אין לו ביטחון עצמי. לפעמים הוא מתפרק ובוכה בבית הספר. לפני כמה ימים הוא השפיל את הילד שלי בכיתה, אמר שהוא הגיע מחינוך מיוחד ושלא ישחקו איתו. מבחינתי לעזוב את העבודה ולשבת איתו כל יום בכיתה".

מבית הספר נמסר בתגובה: "האירוע המתואר התרחש בשעות אחר הצהריים. עם קבלת דיווח מהאמא של התלמידה לפני יומיים, הצוות החינוכי של בית הספר ערך בירור מעמיק בקרב התלמידים אודות המקרה וטיפל בו בכלים החינוכיים ברמה הכיתתית וברמה הפרטנית -  עם התלמידים ובשיתוף הוריהם. הצוות החינוכי מטפל בכל אירוע של פוגענות ללא פשרות".  

"בנוסף יצוין כי בבית הספר פועלת תכנית להתנהלות מכבדת ברשתות. בית הספר הדגיש בפני ההורים גם את חשיבות המעורבות והמעקב שלהם אחר ההתנהלות של הילדים ברשתות.

"מדובר בתלמיד שהגיע השנה לבית הספר והתקבל בברכה על ידי התלמידים והצוות החינוכי. כחלק מההשתלבות החברתית שלו וניסיון למצוא את מקומו בחברה התעוררו אי הסכמות סביב משחק כדורגל. בכל אירוע שכזה נכח מבוגר שסייע ותיווך בין הילדים, לרבות סייעת של התלמיד. יצוין כי מרבית האירועים אירעו בשעות אחר הצהריים".