התכתבויות מכוערות ומזעזעות בין מורה בבית ספר בבאר שבע לסייעת לשני תלמידים, בהן מכנה המורה את התלמידים בשלל שמות גנאי, בהם "מדרוב", "מפגרת" ו"מסריחה", הגיעו לידי מעריב, והבוקר (רביעי) אנו חושפים אותן לראשונה. מדובר בהתכתבויות שנמשכו מספר חודשים וזעזעו את הורי התלמידים בבית הספר. כעת, הפרשה צפויה לעבור לטיפול משרד החינוך. 

מורות תועדו לועגות לתלמידות בטיול שנתי; קיש: "אירוע חמור שייבדק ויטופל"

באחת ההתכתבויות בין השתיים מבקשת הסייעת מהמורה לצאת להפסקה, ובתגובה עונה המורה: "(שם התלמידה) המפגרת הגיעה". בהמשך היא מכנה אותה: "ילדה מסריחה", ובהתכתבות אחרת כותבת המורה: "אמרתי לה פנים אל פנים, אבל היא לא קולטת, היא בלוק".

תלמיד נוסף שאותו ליוותה הסייעת כונה על ידי המורה "מדרוב", כאשר היא לא שכחה לציין בנוסף שהיא "לא סובלת אותו". 

ההודעות ששלחה המורה (צילום: צילום מסך)
ההודעות ששלחה המורה (צילום: צילום מסך)

אמה של אחת הילדות סיפרה ל"מעריב": "כשראיתי את ההודעות לא הצלחתי לנשום, איך אפשר לדבר ככה על הילדה שלי? אני מפחדת שהבת שלי תגלה מה קרה. אני לא מוכנה שהמורה הזאת תמשיך ללמד את הבת שלי. אני רוצה לדעת שהיא לא מלמדת יותר, הבת שלי צריכה להיות בטוחה". 

היא הסבירה כי "הפחד העיקרי שלי הוא שיטייחו את זה. הילדה בעלת פוסט טראומה קשה, והמורה ניצלה את המידע הזה כדי לפגוע בילדה. זה לא נורמלי לשנוא ככה ילדה בת 12. הסייעת של הבת שלי לא פחות אשמה ששיתפה פעולה עם המורה. היא צריכה לקבל עונש, איך אפשר לדבר ככה על ילדים ולנצל את זה לרעה?".

האם ציינה גם כי "בשיחות שלי (איתה) היא שולחת לבבות. כשקיבלתי את ההודעות כולי רעדתי, לא יכולתי לזוז. קיבלתי התקף חרדה, לא יכולתי לנשום. הרגשתי שהלב שלי יוצא מהמקום. למה אני צריכה לעבור את זה? הכי מפחיד אותי אם הילדים בכיתה יספרו לה שהמורה שונאת אותה"?

ממשרד החינוך נמסר: "המשרד רואה בחומרה רבה את דבריה של המורה, המנוגדים לערכים עליהם מושתתת מערכת החינוך. המורה תוזמן לבירור משמעתי".