ברקע הצעת החוק לאיסור הנפת דגלי הרשות הפלסטינית בקמפוסים, לפני כשבועיים התקיים באוניברסיטת בן גוריון אירוע לזכר יום הנכבה הפלסטיני. תא הסטודנטים של ארגון "אם תרצו" התקומם על הבחירה להזמין את הזמר עוואד תאנוס להופיע באירוע.

על אף שתמכה ב"שהידים": סטודנטית בבאר שבע לא תיענש
המבקרים נדהמו: אוניברסיטת בן גוריון מציגה את מפת ארץ ישראל בקווי 67
"זלזול בקדושת היום": תרעומת באוניברסיטת בן גוריון בעקבות טקס יום הזיכרון

לטענת הארגון, את הופעתו של תאנוס מימנה אגודת הסטודנטים באוניברסיטת בן גוריון, שאף אישרה את הגעתו לקמפוס. "אם תרצו" צוטטו משיריו של תאנוס, בהם מופיעה השורה "נמות ולא נסכים שבני ציון ישלטו בירושלים", ו"נזכור את דם השאהידים בפלסטין", בטענה כי מדובר בהסתה לטרור.

הזמנה לאירוע יום הנכבה באוניברסיטת בן גוריון (צילום: ללא קרדיט)
הזמנה לאירוע יום הנכבה באוניברסיטת בן גוריון (צילום: ללא קרדיט)

קלרה בן שושן רכזת 'אם תרצו' בבן גוריון אמר כי "אחרי דגלי אש״ף באוניברסיטה, אחרי חלוקת מפות ישראל ללא מזרח ירושלים, יהודה שומרון והגולן, אנו הסטודנטים בבן גוריון נאלצים שוב להתמודד עם פוסט ציונות באוניברסיטה. כיצד ייתכן שהנהלת האוניברסיטה אישרה הזמנת אמן לאומני קיצוני שמסית לשנאה, ולא אמן שמקרב בין מגזרי ישראל?".

מאגודת הסטודנטים של בן גוריון נמסר: "במסגרת אירוע ה״סטודנטפסט״ שאנחנו מארגנים לקהילה הסטודנטיאלית שלנו אנחנו דואגים לאירועים המותאמים לכלל הסטודנטים והסטודנטיות אשר לומדים בבן גוריון. אחת הקהילות המשמעותיות שלומדת באוניברסיטה היא הקהילה הערבית, באירוע שאירגנו ונכחנו בו לא היו שירי הסתה נגד ישראל ובאופן כללי. האגודה מגנה כל אלימות או קריאה לאלימות נגד כל קהילה שהיא ומעולם לא נתנו יד לדעות מסוג זה וגם לא ניתן בעתיד".