יו״ר הקואליציה אופיר כץ הודיע היום (שני) על צעדים למיגור תופעת ההתעללות בפעוטות: הכנסת מצלמות און ליין למעונות והרחבת חוק המצלמות לגני 3-6, זאת לאחר שהגיע לבית המשפט המחוזי בבאר שבע, לדיון בהגשת כתב האישום בפרשת ההתעללות באילת. 

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>
לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

הקואליציה תוביל תיקון לחוק המצלמות בו לראשונה:

• יוכנסו מצלמות און ליין למעונות 0-3
• דגימת מצלמות קבועות על ידי נציגות הורים פעם בחודש
• חובת התקנת מצלמות קבועות בגני ילדים בגילאי 3-6
• תקופת שמירת הצילומים במצלמות הקבועות יגדלו ל- 60 יום

מטעמו של כץ נמסר: "היום אני מודיע על צעד חדש, צעד משמעותי שבתקווה ימגר את מכת המדינה הזו שאנו מתמודדים איתה. זו הדרך היחידה לעקור את הזוועות האלו מהשורש, מקרה כמו אילת יכל להמנע, המקרים הבאים יכולים להמנע, אם תהיה פה בקרה אמיתית. הגיע הזמן לפתרון אמיץ ואמיתי, ואני אקדם אותו".

בתגובה לדברי ח"כ אופיר כץ, מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד, ציינה כי היא רואה בחומרה כל נסיון של הממשלה לכפות בחקיקה הצבת מצלמות בגני הילדים: "זאת לא רק פגיעה אנושה בפרטיותם של הגננות, הצוות המקצועי והילדים בגן, אלא גם אמצעי הפחדה כלפי הגננות, דבר שיגרום לירידה ניכרת באיכות ההוראה, ויוביל כבר בטווח הקצר למחסור חריף בגננות. אם ממשלת ישראל רוצה להעמיק את הקיים בגיוס גננות למערכת החינוך הציבורית, שתואיל בטובה לעצור יוזמות חקיקה הזויות שפוגעות באופן ישיר בכל הגורמים במערכת. כדי להקנות חינוך ברמה גבוהה בגיל הרך נדרשת לא רק השכלה פדגוגית וניסיון אלא גם מרחב חינוכי בטוח לגננות ולילדים. הסתדרות המורים לא תעמוד מנגד ולא תפקיר את הגננות לניסיונות חקיקה פופוליסטיים. ננקוט בכל הצעדים העומדים לרשותנו לבלימת הפגיעה החמורה".

מטה המאבק למען הילדים בתגובה ליפה בן דוד: "עד לאחרונה האמנו שמי שמחליט על מדיניות משרד החינוך זה משרד החינוך. אנחנו שמחים שיצא המרצע מן השק וכולנו מגלים שההסתדרות מנהלת לא רק את תנאי השכר של המורים והגננות, אלא קובעת מי יהיו הגננות ואיפה הן יעבדו ואף פועלת באופן אקטיבי למנוע כל בירור לעומק וחקירת האמת בחשד לאלימות! אם ההסתדרות מאיימת עלינו, שכלים לחקירות של חשד לאלימות יגרמו לגננות להתפטר, אולי הגיע העת שיתפטרו וכל המערכת הזאת תופרט לאלתר! כאשר המדינה תהיה גוף מפקח בלבד בדומה לאגף מעונות היום שעושה עבודה מצוינת. אין כמעט היום שום מקום עבודה שלא מותקנות בו מצלמות, אז במקום הכי רגיש, איפה שהילדים שלנו נמצאים, שם יש התנגדות? ממה חוששים בדיוק בהסתדרות?".