משרד החינוך הודיע אתמול כי החל משנת הלימודים הבאה, שנת תשפ"ד, יפתח לראשונה בית ספר ווירטואלי וחינמי, בו צפויים ללמוד כ-180 אלף תלמידים ותלמידות מכל רחבי הארץ, החל מכיתה ז' ועד כיתה י"ב. השיעורים בבית הספר הווירטואלי יועברו בשפה העברית והערבית בידי מורים ומורות מומחים במקצועות לימוד שונים, בהם מתמטיקה, אנגלית ופיזיקה.

השיעורים יותאמו לסגנונות הלמידה השונים ולקצב ההתקדמות האישי של הלומדים, והשימוש בסביבת למידה טכנולוגית מתקדמת, תאפשר לתלמידים לפתח כישורי למידה ומיומנויות למידה עצמאיים ותאפשר למורים לבצע מעקב שוטף אחר קצב ההתקדמות של כל אחד ואחת מהתלמידים.  

ההצטרפות לבית הספר הווירטואלי תתאפשר לכלל התלמידים המעוניינים ללמוד באופן דיגיטלי ומקוון, ללא כל עלות. כמו כן, היא תאפשר קבלת מגוון שיעורי תגבור מותאמים אישית, מכל מקום ובכל עת, בזמן ובקצב המותאמים להם. בתוך כך, תלמידים בכיתות העתודה המדעית טכנולוגית אשר נפתחו השנה, יוכלו ללמוד באמצעות בית הספר הווירטואלי ברמה כיתתית, קבוצתית ואישית. מדובר בתוכנית מצטיינים המתחילה בחטיבת הביניים וממשיכה לחטיבה העליונה ומאפשרת לתלמידים להתקדם במקצועות הריאליים.

שר החינוך, יואב קיש ציין כי "מדובר בבשורה אדירה עבור ציבור ההורים והתלמידים בכל רחבי הארץ, בית הספר יעניק שירותי תגבור לימודיים ללא כל עלות שיאפשרו לכל תלמידה ותלמיד לקבל סיוע בכלל המקצועות מכל מקום ובכל זמן. אני סבור כי מהלך זה יקל על ההוצאות הרבות איתם מתמודדים ההורים, אך חשוב מכך, יתן לכל תלמידה ותלמיד ללא קשר ליכולות הכלכליות של הוריו את האפשרות לקבל הזדמנות שווה להצליח בכל מקצוע בו יבחר. מחזקים את המתקשים ומעצימים את המצטיינים, זהו עוד צעד בדרך ליצירת מערכת חינוך מצוינת ועכשווית".

מנכ"ל משרד החינוך, אסף צלאל הוסיף: "בית הספר הווירטואלי יזניק את מערכת החינוך קדימה כיוון שהוא מאפשר לנו להנגיש שירותי חינוך מתקדמים ושוויוניים לכלל התלמידים, בדגש על תלמידי הפריפריה ותלמידי החברה הערבית. באופן זה מערכת החינוך תצמצם את הפערים החברתיים ותאפשר הזדמנות שווה לכל תלמידה ותלמיד".