סטודנטים מאוניברסיטת בן גוריון טוענים כי הרקטור סירב לאפשר לסטודנטים מהימין לצאת להפגין באישור (להיעדר מהלימודים), בניגוד להחלטה שלו שבוע קודם לאפשר לסטודנטים שרצו להפגין ביום השיבוש. 

אחד הסטודנטים העביר מכתב ובו ביקש כי בשל אירועי מחאה המתוכננים ביום ראשון התומכים בחקיקת הרפורמה המשפטית, הם מצפים שיאפשרו לסטודנטים להשתתף ולהעדר מהלימודים. "אני קורא לכם לפעול בהתאם לקוד האתי של האוניברסיטה, המדברת בדבר מניעת כל סוג של אפלייה לא-עניינית, או אי-שוויון ושרירות, ודורשת אי-משוא פנים. לפי הקוד האתי**: "כדי לממש תכליות-יסוד אלה מחויבת האוניברסיטה, כמו גם עובדיה ותלמידיה, במשטר פנימי של סובלנות. אין האוניברסיטה יכולה לפסול או להעדיף תרבויות, השקפות-עולם, או ערכים, או לחייב בהם את הבאים בשעריה", כתב. 

בתגובה למכתבו, טען רקטור האוניברסיטה פרופ' חיים היימס כי האישור שניתן בשבוע שעבר לזכאות למועד מיוחד למי שביקש להשתתף ב-"יום השיבוש" היה ליום זה בלבד בו היו מחאות לאורך כל היום, אולם ההפגנה המתוכננת ל-23 ביולי תתקיים בשעות הערב, ולכן אינה צפויה להפריע לקיום המהלך התקין של הבחינות במשך היום.

אוניברסיטת בן גוריון בב''ש (צילום: טימי אבוקסיס)
אוניברסיטת בן גוריון בב''ש (צילום: טימי אבוקסיס)

"מעבר לכך, השאלה לגבי למי הסמכות לאשר מועד מיוחד תלויה ועומדת בפני ערכאות משפטיות פנים אוניברסיטאיות, ולכן בעת הזו, אני מנוע מלתת אישור כזה, ללא קשר לסוג ההפגנה או המחאה", הדגיש. 

מראש אגף חינוך בתנועת אם תרצו, שי רוזנגרטן, נמסר: "אוניברסיטת בן גוריון מציגה מופע של אפליה בין סטודנטים על רקע דעות פוליטיות. לא יתכן שסטודנטים שמוחים נגד הרפורמה המשפטית יקבלו אפשרות להשלמת מועדי בחינות, ומנגד סטודנטים שמוחים בעד הרפורמה המשפטית לא יזכו להטבה שכזאת. אנו דורשים מהנהלת אוניברסיטת בן-גוריון לחזור בה מן ההודעה המבישה הזאת, ולהבהיר שתינתן אפשרות להשלמת מועדי בחינות עבור כל משתתפי בהפגנה ביום ראשון הקרוב".