על רקע המחאות: מאות פרופסורים מכלל האוניברסיטאות בארץ יצאו היום (שלישי) נגד הקריאה להשבית את הלימודים באוניברסיטאות, זאת כמחאה נגד הממשלה והמשך החקיקה המשפטית. לטענת החותמים על הקריאה, יש להשאיר את האקדמיה מחוץ למאבק הפוליטי, ולהימנע משביתה לצורך מטרות מסוג זה. 

"לא מצליחים לאייש את המטוסים": ח"כ כהנא חשף את ההודעה שהראה לנתניהו
"אם יוצאי אתיופיה היו עושים מה שנעשה באיילון, התמונות היו נראות אחרת"

"לצערנו, הנהלות רוב האוניברסיטאות ערבו את המוסדות שלהן במשחק הפוליטי, והפכו אותם לכלי שמשרת צד אחד במחלוקת. התנהלות זו הגיעה לשיא בהשבתת הלימודים בכוונה מוצהרת להשפיע על פעילות הכנסת בנושא שאינו אקדמי", ציינו. 

עוד הוסיפו: "הצגת הקהילה האקדמית כאילו היא נמצאת בצד אחד של המחלוקת חוטאת לאמת ומסבה נזק רב לקהילה. פעולה זאת מעבירה מסר לפיו מי שאינו מיישר קו עם עמדת ההנהלה אינו רצוי בקהילה האקדמית. מסר זה בולט גם כלפי חוץ ומרפה את ידיהן של קבוצות שנמצאות בתת ייצוג באקדמיה שעמדותיהן אינן חופפות עם עמדת ההנהלה, ובכך מרחיק אותן מהאקדמיה עוד יותר".

הם תקפו את האוניברסיטאות על השימוש הפוליטי שהן מבצעות במעמדן: "השימוש הפוליטי של הנהלות האוניברסיטאות במעמדן פוגע באמון של הקהל הרחב באקדמיה ובאמירות המדעיות היוצאות ממנה. החתומים מטה, חברות וחברי סגל בכיר בעלי קביעות באוניברסיטאות בארץ, קוראים להנהלות המוסדות לשמור את האקדמיה מחוץ למחלוקות הפוליטיות, ובפרט לא להשבית את המוסדות האקדמיים למטרות פוליטיות".

עוד הוסיפו כי "אנו מברכים על כך שנשות ואנשי אקדמיה מביעים את דעותיהם בפומבי, ומציינים את תוארם ותפקידם האקדמי. עם זאת, אנו קוראים לעמיתינו באקדמיה ולהנהלות המוסדות האקדמיים לא להתבטא בנושאים פוליטיים בשם המוסד שלהם, ועל אחת כמה וכמה לא בשם הקהילה כולה".