רעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו, קיימה אמש (רביעי) פגישה עם נציגות עמותת ״מטה המאבק למען הילדים״, שפועלות למיגור תופעת האלימות כלפי ילדים וילדות במעונות ובגנים. במהלך הפגישה הציגו האימהות את סיפורן האישי והכואב על מקרי ההתעללות שעברו ילדיהן ואיך הן מתמודדות עם ההשלכות עד היום. כמו כן, בפגישה התקיים שיח על הצעדים הנדרשים למיגור התופעה הקשה. 

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

הודגש על ידי רעיית ראש הממשלה ועל ידי האמהות, כי "רובן הגדול של נשות צוות החינוך במעונות ובגנים הן נשים מדהימות ומסורות המשקיעות בחינוך ילדינו, אך עלינו לטפל במיעוט שמסכן ופוגע בכולם".

רעיית ראש הממשלה הביעה תמיכתה במאבקן ובתיקון חוק המצלמות, ואמרה: ״אנחנו הולכות לקראת דרך ארוכה למניעת התעללות בגני הילדים מגילאי לידה עד 6. החשיבות של המצלמות היא בעצם היותן עדות חיה וגורם הרתעתי. באמצעותן ניתן לחסוך חקירות טראומטיות מילד שלא תמיד יכול לבטא את המעשה. ילדים הם חסרי ישע, ולא תמיד יש להם את היכולות הוורבליות להתבטא או שלא תמיד מאמינים להם. צריך הוכחות, ומצלמות זה הכלי הראשון וההכרחי״.

עוד הוסיפה נתניהו כי נדרשת מעטפת גם לסביבתם הקרובה של נפגעי עבירה: ״באלימות מסוג זה מעגלי הפגיעה הם גדולים. זה משפיע גם על הפרנסה, הבית והמשפחה, ולרוב לא רואים ולא מטפלים בסבל הכולל״.

מנהלת עמותת מטה המאבק, אלונה דניאל מסרה: ״היה לנו הכבוד להיפגש עם רעיית ראש הממשלה, הגברת שרה נתניהו. גילינו שיש לנו אוזן קשבת ותמיכה חשובה. כמי שעובדת כפסיכולוגית חינוכית מומחית, היא הכירה את הנושא לעומקו והביעה נכונות גדולה לעזור. תיקון חוק המצלמות הוא צעד חשוב ביותר למיגור תופעת האלימות, ואנחנו, יחד עם עשרות אלפי הורים מברכים ומודים לה על היענותה לסייע לנו להגיע למטרה״.

כזכור, ביוני האחרון, שר החינוך יואב קיש מסר כי "נושא המצלמות בגנים הוא מורכב ורגיש. במשרד החינוך מתבצעת עבודה לתיקון חוק המצלמות לגילאי 3-0 בלבד".