בג"ץ החליט כי יום הלימודים במוסדות לחינוך מיוחד לא יקוצר, זאת בניגוד להחלטת משרד החינוך. עו"ד עידן שחם, המייצג את המשפחות העותרות, שוחח על כך עם ענת דוידוב ב־103fm והגיב לסוגיה. לדבריו, "ההחלטה עוסקת בכמה מישורים, קודם כל כשנקבע שנפל פגם בכך שהנציבות לשוויון הזכויות לאנשים עם מוגבלויות לא הייתה מעורבת בהליך לקבלת ההחלטה וגם לא נתנו מספיק זמן התארגנו למשפחות ולהורים העובדים - קיצור של שעה ביום הלימודים של ילדים על הרצף האוטיסטי מן הסתם דורש היערכות שלא ניתנה להם". 

בית המשפט קבע: לא יקוצר יום הלימודים במסגרות לילדים על הרצף האוטיסטי
טענה כי "רוטמן גבר אלים גם בבית" ושילמה את המחיר

בהמשך, ציין כי "ההחלטה באופן גורף, גם במקומות בהם לא היה מחסור בכוח אדם, משרד החינוך החליט לקצר בשעה, ואת זה בג"ץ פסל. היה גם עניין של סמכות, מפני שהחלטה כזאת צריכה להתקבל על ידי שר החינוך, אך התקבלה על ידי מנכ"ל משרד החינוך. הוא לא זה שהיה אמור לקבל את ההחלטה בג"ץ הודיע למדינה שצריך לתקן את האופן שבו התקבלה ההחלטה".

לסיום, הסביר: "מה שהיה הוא שיהיה. מהראשון לספטמבר, הילדים ילמדו כמו שנה שעברה. היום הוא עד 16:45 ולא עד 16:00. ההורים מרוצים מאוד, אנחנו מקבלים ברכות מכל רחבי הארץ. כולם מנסים למצוא את הפתרונות במצוקה הקשה שגם ככה קיימת במערכת החינוך ואנחנו מקווים שמשרד החינוך עכשיו יעבוד על פתרון אמיתי וארוך טווח שיעשה טוב לכולם". 

שר החינוך יואב קיש: "אין מקום לגזענות ואפליה במדינת ישראל ובוודאי במערכת החינוך"

סייע בהכנת הכתבה: דוד זבולוני, 103FM.