רק השבוע ביטל בג"ץ את ההחלטה הגורפת של משרד החינוך לקצר בשעה את יום הלימודים בכיתות התקשורת של החינוך המיוחד לילדים על הרצף האוטיסטי, ועוד לפני שאנחת הרווחה של ההורים נשמעה בכל רחבי הארץ - החלו עשרות הורים במקומות שונים לקבל הודעות ממסגרות החינוך של ילדיהם בדבר קיצור יום הלימודים לשעה 16:00 ואף מוקדם מכך.

מורים מסין או מהודו? חוסר אונים שובר שיאים בהסתדרות המורים
שיעור בדמוקרטיה: הרפורמה המשפטית מגיעה לבתי הספר
 
החלטת משרד החינוך על קיצור יום הלימודים התקבלה, לטענתו, בשל מחסור בכוח אדם בצוותי ההוראה מול מספר הכיתות שנפתחות. למרות זאת, הורה כאמור בית המשפט לממשלה להפעיל כרגיל את יום הלימודים עד 16:45 בכל מקום בארץ שבו הדבר מתאפשר. לאור העובדה שהודעות אלה התקבלו השבוע ללא סמכות ומבלי שיצאה הנחיה מסודרת מטעם משרד החינוך בנושא, שלחה עמותת אלו"ט פנייה בהולה למנכ"ל משרד החינוך בדרישה לא לאפשר קיצור יזום ועצמאי של יום הלימודים על ידי מסגרות החינוך.

בעקבות הפנייה מיהר משרד החינוך להוציא אתמול הנחיות למנהלי המחוזות עם הוראה לכבד את פסיקת בג"ץ. בנוסף, לפי הנחיית מנכ"ל המשרד, האופציה של קיצור יום לימודים תתאפשר רק לאחר אישור מנהל מחוז והמנכ"ל עצמו, אחרי שמוצו כל האפשרויות האחרות ובהתאם לפסק הדין.

בר סלוצקי, הפעילה בקבוצת ההורים "מצילים את מסגרות התקשורת" שהייתה בין העותרים לבג"ץ נגד משרד החינוך, אומרת ל"מעריב": "בדיוק כמו שלא מבטלים שיעורי מתמטיקה או ספרות למרות הקושי למצוא את המורים, כך גם את הסייעים והסייעות ואת המורים לחינוך המיוחד צריך למצוא. לוותר זו לא אופציה. מרגע קבלת פסק הדין קיבלו הורים הודעות כי אצלם הקיצור יוחל בכל מקרה. צוותי הוראה אומרים דברים מוזרים מאוד כגון 'בית המשפט קבע כי רק בתפקוד נמוך היום יישאר ארוך', אפילו אצלי בבית הספר מנסים למצוא פרצה. אני מודאגת מאוד כי עוד שבוע מתחילה שנת הלימודים וזה פשוט מתסכל שלא רואים אותנו - הילדים שנעלמים בגלל חוסר תמיכה וטיפול ראוי, הורים שמאבדים את הפרנסה שלהם, משפחות שלמות שקורסות. כולי תקווה שבסוף כולם יכבדו את החלטת בית המשפט".

אנחנו ב"מעריב" נמשיך לעקוב.