שר החינוך יואב קיש שוחח היום (חמישי) עם ינון מגל ויריב אופנהיימר בתכניתם ב-103FM, והתייחס לאפשרות כי שנת הלימודים לא תיפתח כסדרה. "זה במו"מ כבר תקופה ארוכה עם ארגון המורים, ובעניין הזה אני ממוקד מאוד להצליח להבשיל את המו"מ להסכם כדי שגם התיכונים יפתחו", ציין. 

יו"ר ארגון המורים במסר למשרד החינוך: "אם צריך נשבות גם חודשים"
לוקח אחריות? בן גביר מגיב לאירועי האלימות במגזר ומודה: "אנחנו במצב חירום"

הוא סיפר בנוגע למשא ומתן מול ארגון המורים: "זה מו"מ מורכב, יש הרבה מאוד נושאים. צריך להבין שחד משמעית דרישת ארגון המורים להעלאת שכר המורים נכונה ותקבל מענה. זה שיהיה ברור לכולם. השאלה היא איפה אתה שם את הקו, עד כמה עולים, ויש עוד הרבה נושאים מסביב. במידה מסויימת יש איזשהם עוגנים כבר, אנחנו לא רוצים לייצר מצב שבחדר המורים יהיו פערים גדולים בין אותם מורים".

עוד הוסיף בנושא: "מעבר לזה, יש דברים ייחודיים לארגון המורים, על הדברים האלה אנחנו מדברים ואני עושה מאמץ יחד עם שר האוצר ורן ארז, ונקווה שנצליח להבשיל את זה. זה בעיקר שכר המורים, זה הדבר המרכזי שעליו יש את האי הסכמות. אם יש לנו כבר הסכם שכר עם הסתדרות המורים, אי אפשר לקחת את זה וגם אם אתה רוצה לתת פי שניים, אתה יודע בגדול מה הטווח, וכן אני חושב שהמורים צריכים לקבל יותר מכל העובדים האחרים במשק, אני מאוד תומך בעניין הזה, אבל עדיין יש גבולות גזרה".

כשנשאל בנוגע לטענות על כך שנסע לחופשה בחו"ל, דווקא החודש, השיב: "לא היה לי שום תאריך אחר לעשות חופשה משפחתית. עזבתי אחרי שעשיתי סדר, הכול היה בשליטה, והייתי בקשר. המאני טיים זה שבוע הבא, אז להגיד לך שעשיתי משהו שאני חושב שלא היה נשלט? לא. מצד שני, כשיש לי פעם אחת לקחת את כל הילדים שלי לחופשה איתי, הם שילמו מחיר על זה שלא היה אבא מינואר, אז אני חושב שגם לי יש חיים וגם לי מגיע לעשות את זה".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103FM