ארגון המורים שלח היום (שלישי), באמצעות עורכי דינו, מכתב לאפי מלכין, הממונה על השכר במשרד האוצר, ובו תשובה למכתב שנשלח אמש לראש מינהל השכר והסכמי העבודה בשלטון המקומי, המעסיק את המורים בתיכונים. 

"מאז כניסתך לתפקיד הממונה על השכר במשרד האוצר, בחרת שלא כפי שעשו קודמיך, שלא לקחת אף חלק באף לא אחת מישיבות המשא ומתן המתקיימות בין הצדדים והופעת רק לצרכי תקשורת, בפגישות הראווה שהתקיימו לשם 'עדכון' השרים. כך, גילית דעתך שהגעה להסכם קיבוצי עם מורי החינוך העל יסודי, עתיד מערכת החינוך ופתיחת שנת הלימודים במערכת החינוך אינם בראש מעייניך, לשום המעטה", נכתב בפתח המכתב.

עוד ציינו בארגון המורים כי "אתמול התברר שאין זה מקרי שאינך טורח להתייצב לישיבות המו"מ ולקדם את הסיכוי להגיע להסכם ולמנוע שביתה, ושבמקום להקדיש מזמנך על מנת לקדם את המו"מ התקוע, או לספק לפקידיך כלים וסמכות לשם קידומו, בזמן שבו פקידיך מנהלים משא ומתן עם ארגון המורים במשרד האוצר, אתה פועל על מנת לפגוע במו"מ או בסיכויי ההגעה להסכמות ופונה פניה ישירה וחסרת תקדים לאיים על המורות והמורים שלא יעזו לממש את חירותם לשבות".

"והנה, תוך הפרת הוראת חוק ההסכמים הקיבוציים, תשי"ז - 1957 (סעיף 33), אתה פונה ומנחה מעסיקים לפעול על מנת לגייס מורות ומורים בחינוך העל יסודי לשבור שביתה, ולהודיע ש'אין בכוונתם לקחת חלק בשביתה המתוכננת', על מנת לפגוע ב מאבק של המורות והמורים על שכרם ובזכותם להתאגד. והנה במקום להשקיע את מרצך וזמנך, לעשות הכל על מנת לוודא הגעה להסכמות, חתימה על הסכם קיבוצי ופתיחת שנת הלימודים אתה עוסק בהוצאת מכתב בלתי חוקי בעליל, אשר מטרתו אחת ויחידה - לנסות ולהלך אימים על ציבור עובדי ההוראה לשבור שביתה, לפגוע בהתארגנות המורים, למנוע ממורים לממש את זכות היסוד המוקנית להם לנקוט בצעדים ארגוניים ולשבור את רוחם, וזאת בדרך הנמוכה ביותר של פגיעה בשכם".

"נבהיר, מכתב כמו המכתב הבלתי חוקי שבחרת להפיץ אתמול מעולם לא נשלח על ידי אף לא אחד מקודמיך, באף לא אחד מסכסוכי העבודה שהכריז ארגון המורים, והוא מלמד על השקפת העולם של משרד האוצר תחת משמרתו של השר הנוכחי, לשבור את איגודי העובדים ולפעול אישית אל מול העובדות והעובדים שלא ישעו להוראות ארגונם היציג. השקפת עולם זו באה לידי ביטוי גם בדרישות משרד האוצר (שאינן דרישות משרד החינוך) בתוך המו"מ - להפריט את מערכת החינוך, לפגוע בזכות המנהלים והמורים להתאגד ולבטל את הביטחון התעסוקתי, הכלכלי והשכרי של עובדות ועובדי ההוראה בישראל".

בסיום נכתב: "הרינו להודיעך – ניסיונך לפגוע בלכידות חברות וחברי ארגון המורים, והנחייתך הבלתי חוקית להורות למעסיקים להפר הוראות חוק ולפעול לשבירת רוחם של עובדות ועובדי ההוראה ולהפר את הוראות הארגון שמייצג אותם לשבות – לא יצלח".