ביום ראשון יתקיים בתיכון גימנסיה הרצליה בתל אביב הפנינג דמוקרטיה, בהובלתו של מנהל בית הספר זאב דגני, שמאפשר גם לארגונים המזוהים עם השמאל להרצות בפני התלמידים. אחד המוזמנים לאירוע הוא סאלח דיאב, תושב מזרח ירושלים שהורשע בעבירות אלימות כלפי יהודי בשכונה ונידון לשמונה חודשי מאסר.

ניסיונות אחרונים למנוע שביתה: קיש וסמוטריץ' ייפגשו עם יו"ר ארגון המורים
מחאה חריגה: סטודנטים חסמו את הכניסה ללשכת שר החינוך | צפו

האירוע יתקיים תחת הכותרת "בצפר לדמוקרטיה", ויכלול בין היתר הרצאות של ארגונים וגופים שונים המזוהים עם השמאל, כמו "שוברים שתיקה", בנק"י (ברית הנוער הקומוניסטי הישראלי) ארגון "מסרבות", וכאמור דיאב שהורשע בעבר בתקיפה. 

בעקבות כך שיגר מנכ"ל "בצלמו" שי גליק מכתב בהול לשר החינוך יואב קיש בקריאה לבטל את האירוע, וכתב: "סאלח דיאב תקף מספר פעמים יהודים בשכונת שמעון הצדיק ורק לאחרונה בחודש יוני האחרון נעצר בגין תקיפה ברורה של יהודים, ואף הורשע בעבר בתקיפה וישב על כך בכלא. מדובר במחבל מורשע אין כל היגיון שמחבל מורשע ידבר בפני תלמידים.

"אני קורא לך להורות על ביטול ההפנינג ההזוי הזה. בנוסף הגיע הזמן פעם אחת ולתמיד לבדוק את ההתנהלות הזויה של מר דגני והאם הוא ראוי לנהל תלמידים. אני האדם האחרון בעולם בעד לפטר בנאדם אבל מדובר בדיני נפשות של חינוך ילדי ישראל".

חברת הכנסת טלי גוטליב התייחסה לנושא בטוויטר, וכתבה: "אנחנו מטומטמים אין ספק. המחבל סאלח דיאב שריצה מאסר על תקיפת יהודים על רקע לאומני  הוזמן לנאום ביום פתיחת גימנסיה הרצליה לצד נציגי שוברים שתיקה. כל הכבוד לממשלת ימין. מה שבטוח שחופש הביטוי נשמר בקנאות באופן שמתאפשרת שטיפת מוחם של תלמידים מפיו של מחבל מורשע. בוז!"

לאחר פרסום הדברים טענו במשרד החינוך כי הזמנתו של סאלח דיאב בוטלה, והמנהל דגני מסר: "אני מאפשר את המפגש של הנערים והנערות שמתקוממים נגד העובדה שהם צריכים לשרת בצה"ל. יש הרבה כאלה שמגובים על ידי ממשלה בהיתר ללמוד בכאילו תורה במקום לשרת בצבא, ואחר כך הם דורשים זכויות שוות לשלנו. סלאח דיאב לא מופיע אצלנו ואנו לא מכירים אותו, אני לא נותן לעבריינים להופיע אצלי".

ח"כ עופר כסיף התייחס אף הוא לאירוע וטען: "שוחחתי עם ד"ר זאב דגני, מנהל הגימנסיה. 'בצלמו' משקרים כהרגלם. הסיבה היחידה בעטייה חברי סאלח דיאב לא ישתתף בדיון הקרוב, היא שישתתף בדיון נפרד ובמועד מיוחד שיוקדש כולו למאבק בשייח' ג'ראח.

בתוך כך, כצעד נוסף של התגרות במדיניות הממשלה הודיע דגני שביום שני הקרוב הוא יזמין את פורום המשפחות השכולות הישראלי פלסטיני שרק לפני חודש קבע שר החינוך שאסור להם להיכנס לבתי ספר והוציא אותם ממערכת גפן.