לכבוד תחילת שנת הלימודים, שר החינוך יואב קיש שוחח היום (שישי) עם גדעון אוקו ברדיו 103fm והתייחס למו"מ שהתקיים מול ארגוני המורים ולפתיחת השנה. 

לאחר ביטול השביתה ברגע האחרון: שנת הלימודים יוצאת לדרך
שכר המטפלים יעלה: מסגרות היום לאנשים עם מוגבלות לא ישבתו
 
"אני מאוד שמח הבוקר", פתח ואמר. "אני בדרכי לפתיחת השנה במעלה אדומים, יחד עם ראש הממשלה. תופסים אותי אחרי שבוע אינטנסיבי, לא ישנתי בו הרבה אבל אני חושב שיש פה הישג גדול לכל מערכת החינוך. אני רוצה לומר תודה גם לשר האוצר סמוטריץ', יו"ר ארגון המורים רן ארז, הצלחנו יחד לגשר על הפערים ועם כל העבודה הקשה של מנהלי המחוזות במשרד והטיפול - מדינת ישראל היום ביום חג. אפשר לומר שבינתיים שנת הלימודים נפתחה ללא מקרים חריגים".

כשנשאל מה היה במו"מ, השיב: "אם היית שואל אותי אתמול בשתיים בבוקר מה הסיכויים הייתי פסימי. אני לא וויתרתי לרגע, ומתווה שהנחתי על השולחן הצליח לגשר על הפערים. הייתי מעין המרגיע בשולחן, לדאוג שהעסק יתקדם. בסוף, היה רצון אמיתי גם מבחינת האוצר וגם מבחינת ארגון המורים להגיע להסכם ולהימנע מאירוע של שביתה, שלכולם היה ברור שיעשה נזק. היו כמה פריצות דרך, היו כמה קשיים מאוד משמעותיים, התחלנו עם פערים עצומים בדרישות ובחשיבה יצירתית הצלחנו להביא דברים שעשו ווין ויין לכל הצדדים. הדברים האלה הצליחו לקדם את היכולת להגיע להסכם".

"הדבר הכי חשוב במערכת החינוך זה להעסיק מורים איכותיים ולטפל במחסור", הוסיף. "התוכנית שלי שכבר הושקה השנה עושה את הדבר הזה, חיזוק של אותם תלמידים בלימוד פרטני. אני יודע היום לשכפל את המודל הזה לתיכונים, אנחנו ניתן מענה למקומות שנראה שצריך את הדבר הזה. יש פה מחיר, במו"מ אתה גם משלם מחירים, אבל קיבלנו הסכם מצויין למורים, ארוך טווח, 6 וחצי שנים של שקט תעשייתי. יש מחירים לכל צד, גם המורים מתחייבים לתקופה מאוד ארוכה. יש פה הרבה קח ותן, בהסתכלות כללית יש פה הישג עצום". 

עוד התייחס קיש לסוגיית המחסור במורים במערכת החינוך, כאשר יו"ר ארגון המורים רן ארז אמר כי מדובר ב-7000 מורים : "פחות מאלף מורים חסרים. בחוסר אנחנו משלימים אותו בפתרונות שהם לא הדברים הכי טובים שהיינו רוצים. אבל אני בסוף בשביל לגשר על הפערים, כשאני אומר שיש פחות מאלף יש עדיין מחיר לכך. אנחנו במצב של חוסר של מורים במערכת. החל מיום ראשון אנחנו מתגייסים לחשיבה אחרת בכל הדבר הזה. אני רוצה להגיע למצב שאני אוכל להכניס את הטובים ביותר". 

עוד הוסיף כי "בקצה, בסוף, בשביל למלא את השורות - יש התפשרות. הרוב המוחלט של מורים במערכת זה מורים מדהימים, מצויינים".

בהמשך הריאיון, נשאל קיש על הרצון להדיח את יו"ר יד ושם: "אני לא רוצה להדיח את דני דיין, אני בודק טענות כלפי הסדרים קשים ביד ושם. במידה וכל הדברים יתגלו כלא קיימים דני יישאר בתפקיד, אני לא מחפש להדיח אותו. אם יש אי סדרים נטפל בהם". 

בסיום דבריו התייחס לגל הטרור ההולך ומחריף: "מאתגרים אותנו אויבנו בכמה גזרות ואנחנו מתמודדים עם גל טרור, חלקו מתודלק מאיראן. אני יכול לומר לך שבראשות הממשלה יש את האדם הכי מנוסה שמוביל את המערכת ואני סומך שנמצא את כל הפתרונות. תקופה לא פשוטה, המחיר כואב וכבד. אנחנו רואים בהחזרת המשילות והתמודדות עם הטרור משימה לאומית ממדרגה ראשונה".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm