אלפי תלמידים בדואים בנגב לא פתחו היום (ראשון) את שנת הלימודים. שנת הלימודים בחברה הבדואית נפתחה באופן רשמי, אך תלמידים רבים, בהם תלמידים בחינוך המיוחד ובגנים שמתגוררים במועצת אזורית נווה מדבר נשארו בבתיהם לאחר שביטלו להם את ההסעות למסגרות החינוכיות. "הנהגים הודיעו שפתחו בשביתה כי לא קיבלו תשלום מהמועצה", סיפרו ההורים שנשארו עם ילדיהם בבית.

בעקבות ביטול האירוע שבמחלוקת: מנהל הגימנסיה הרצליה התפטר
נופלים בין הכיסאות: מורי היל"ה לנוער בסיכון מאיימים בהשבתת הלימודים

סאלמה, שבנו בעל צרכים מיוחדים נשאר בבית סיפר: "יש לי ילד נכה שלומד בתל שבע. חיכינו בבוקר ופשוט לא הגיעה ההסעה, בלי שאמרו לנו כלום.  המועצה הטילה את האחריות על קבלן ההסעות וההפך. הם לא סופרים אותנו. אנחנו והילדים שלנו סובלים. אנחנו בסך הכל רוצים הסעה מסודרת". סמי אבו קרינאת הוסיף: "יש לי שלושה ילדים בעלי נכות, בית הספר של אחד הילדים נמצא בכסייפה, זה כמעט 45 ק"מ מהבית. רק אלוהים יעזור לילדים. הילדים זקוקים לקבל את הטיפולים שלהם בבית הספר".

גם בכפר הבדואי ביר הדאג' שנמצא בתחומי המועצה לא הגיעו הבוקר הסעות לתלמידים. "יש בערך אלפיים תלמידים ואולי 10 אחוז מהם הגיעו לבית הספר", אמר סלמה אבו עדיסן תושב הכפר. "לקחו לילדים את השמחה ביום הראשון שלהם בכתה א. אתה קם בבוקר ופתאום אומרים לך אין הסעה". 

סאלם אבו עסא, נציג כפר ביר הדאג' אמר: "תנאי השטח שלנו קשים. זה מאוד לא פשוט להגיע ברגל. אם בית הספר במרחק אווירי של 3 ק"מ מהבית אז בפועל זה 10 ק"מ. רוצים מאיתנו משילות, הסדרת יישובים אבל את הדבר הכי חשוב שיש שזה חינוך לא נותנים לנו. אם לא יחנכו דור חדש וישקיעו בחינוך הם רק ימשיכו להתדרדר כאן לפשע. אני מדבר עם כאב לב גדול. שר החינוך הגיע לבקר בנתיבות, למה הוא לא בא אלינו? הילד שלי רוצה חינוך כמו כל ילד במדינה".

תגובת המועצה: "המסיעים של תלמידי בתי ספר בשלושה ישובים: ביר הדאג', עבדה וואדי אלנעם, הפסיקו את עבודתם באופן מפתיע, היום ראשון, לא הסיעו כ-6,500 תלמידים, כמחאה על אי העברת תשלומים המגיעים להם לטענתם מאז חודש פברואר 2023".

"המועצה כבר הרבה זמן בדיונים עם משרד החינוך, כדי שיעבירו את תקציבי ההסעות, אך במשרד החינוך מתעקשים להתנות את העברת התקציב בבדיקת מסלולים באופן פרטני", המשיכו. "מבחינת המועצה אין בעיה לעשות את כל הבדיקות, אך נדרש באופן מיידי להעביר את התקציבים המגיעים כדי לתפעל את ההסעות ללא שיבושים".