על אף ששנת הלימודים נפתחה כסדרה בראשון בספטמבר, המשא ומתן בין ארגון המורים על יסודיים למשרד האוצר ממשיך. יו"ר ארגון המורים רן ארז שוחח היום (ראשון) עם ענת דוידוב בֺרדיו 103fm והתייחס לדברים. 

פרסום ראשון: אלפי תלמידים בדואים בנגב לא פתחו את שנת הלימודים
בעקבות ביטול האירוע שבמחלוקת: מנהל הגימנסיה הרצליה התפטר
 
"אני מרוצה מכמה סיבות", פתח ואמר. "סיבה ראשונה, שהגענו להסכם בלי שביתה, בלי לשבור את המסגרת החינוכית של התלמידים שהיו גם ככה מספיק זמן בחוץ. דבר שני, אנחנו השגנו תוספת שכר למורים של 2000 שקלים, גם לחדשים וגם לוותיקים, כך שלמעשה מורה חדש מתחיל במקום עם 8.5 אלף שקלים, ב־10.5 אלף שקלים, ומורה אחרי תואר שני מקבל 11.5 אלף שקלים. אבל לא מקבלים את כל הכסף על ההתחלה, זה כמו הסכם קיבוצי, בסופו של דבר את כל הכסף מקבלים בשנתיים הראשונות".

עוד ציין: "אנחנו הצלחנו להגדיל את תגמולי ההשתלמות בתיכונים, אנשים לומדים בכדי לקבל תגמול של 1.2 אחוזים, הגדלנו את זה. הצלחנו להגדיל באופן משמעותי את תגמולי ההשתלמות". 

על הטענה כי בהסכם שכזה הפער בין התלמידים רק יגדל, ארז השיב: "זאת טעות. משרד החינוך והאוצר באו ואמרו 'יש לנו בעיה גדולה, חסר מורים. ולכן אנחנו מבקשים מכם תוסיפו שעה פרונטלית אחת', כי מדובר ב־45 אלף מורים, זה 45 שעות נוספות, וכך תלמידים יקבלו יותר שעות במקום המורים החסרים. לעומת זאת, הורידו שלוש שעות פרטניות. נשארו מתוך השש שלוש שעות פרטניות. ואם בבית ספר מיוחד יש צורך ליותר שעות פרטניות, אני רוצה להזכיר למנהלים שלנו שאם הם רוצים לעשות מה שצריך, הם קיבלו קרוב למיליון שקלים, הם יכולים לשלם עבור שעות פרטניות נוספות, כך שאם צריך יותר שעות, יש מאיפה לשלם על כך. יש למנהל עצמאות, יש לו אוטונומיה הוא יכול להחליט למי לתת. הוא יצטרך לתת דין וחשבון להורים, לתלמידים ולראש העיר שלו למי הוא נתן את הכסף". 

רז הסכים עם הטענה לגבי החוסר החוסר במורים ומס' התלמידים הגבוה בכל כיתה: "אם אני רוצה להיות אופטימי, אז גם מסע של אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד. אז אנחנו עשינו את הצעד הראשון. וזה תלוי גם בממשלת ישראל". 

לבסוף, סיכם: "זה לא היה פשוט, אני נאבקתי ביד אחת במשרד האוצר, ביד השנייה במשרד החינוך, על הגב לקחתי את ארגון מנהיגים שהוא פרי יצירתו של פורום קהלת. עם כל אלה שרצו ליצור אנדרלמוסיה בשורות המורים אני יכול להגיד שהצלחנו. יכול מאוד להיות שגם שר החינוך רצה לפתוח את שנת החינוך כמו שצריך בקדנציה שלו. סימן שאכפת לו, אני יכול לקוות שבעתיד הוא ימשיך לנהוג כך". 

סייעה בהכנת הכתבה: נויה חסון 103fm