עשרות תלמידים מבית הספר אל עזאזמה וואדי נעם הגיעו היום (שלישי) לבית הספר ברכיבה על חמורים וגמלים, כאות מחאה על כך שהלימודים שלהם לא מתקיימים מתחילת השנה, בשל סכסוך בין חברות ההסעות, שאמורות להסיע את התלמידים לבית הספר.

פרסום ראשון: אלפי תלמידים בדואים בנגב לא פתחו את שנת הלימודים
תקרית חריגה בפתיחת שנת הלימודים: תלמיד ריסס מורה עם מטף בתיכון בחולון

יוזם המחאה עאטף אלולידי, בן 33 ואב לארבעה תלמידים: "המצב מאכזב מאוד, הילדים חיכו בהתרגשות לבית הספר. כשילד קטן שואל אותך למה הוא לא בבית ספר, מה אתה יכול לעשות? היום קיבלתי החלטה להחזיר אותם 50-60 שנה אחורה ולקחת אותם בדרך שבה אבא שלי הלך פעם. גרוע מאוד שזה המצב ב-2023".

הוא הוסיף: "כשפוגעים בילדים זה קו אדום, אם הם לא יקבלו את החינוך המגיע להם יהיה כאן מה שקוראים 'נגב פרוע' גם עוד 200 שנה. איך תהיה משילות אם אין אפילו בית ספר? הילדים צריכים את החינוך שלהם כדי לגדול טוב ולא להיות מתוסכלים. כשמביאים בתקשורת משהו רע על האוכלוסייה פה אומרים 'חמש דקות מבאר שבע', אבל חמש דקות מבאר שבע אין הסעות, זה הגיוני? כמה אפשר לסבול את הדבר הזה?".

כזכור, אלפי תלמידים בדואים בנגב לא פתחו את שנת הלימודים. השנה אמנם נפתחה באופן רשמי, אך תלמידים רבים, בהם תלמידים בחינוך המיוחד ובגנים שמתגוררים במועצת אזורית נווה מדבר נשארו בבתיהם לאחר שביטלו להם את ההסעות למסגרות החינוכיות. "הנהגים הודיעו שפתחו בשביתה כי לא קיבלו תשלום מהמועצה", סיפרו ההורים שנשארו עם ילדיהם בבית.