איום השביתה טרם הוסר?  יו"ר ארגון המורים, רן ארז, העביר הערב (שלישי) הודעה למורי הארגון בה שב לתקוף את משרד האוצר. "מהר מאוד התברר כי אין להם כוונות לחתום על ההסכם, אלא הם מעלים דרישות חדשות, לדוגמא: הם דורשים שנסכים ללוח החופשות שנקבע בצורה חד צדדית על ידי הסתדרות המורים, לא רק זאת ואף זאת, הם לא מעוניינים לשלם את הפעימה הראשונה של 800 שקלים כבר במשכורת ספטמבר", טען בפתח דבריו.

"נאבקתי ביד אחת במשרד האוצר, ביד השנייה במשרד החינוך": רן ארז חושף מה קרה במו"מ

"הם מתנים זאת בחתימה על הסכם בעוד שלושה חודשים, ואם ההסכם ייחתם הם מוכנים לשלם רטרואקטיבית. למודי נסיון על חוסר האמינות של אנשי משרד האוצר נערכנו לכך ולכן אנחנו ממשיכים בעיצומים שטרם הוסרו. אין אנו מוכנים לשיטת מו״מ זאת ולאור כל זאת אנו ממשיכים בעיצומים. אין לקיים את כל הפעילויות עליהם הודענו כבר שאיננו מקיימים, כגון: פעילויות מחוץ לכתלי בית הספר אחרי יום הלימודים, ישיבות, מתן ציונים ותעודות, הקלדת ציונים, קיום וועדות התמדה למיניהם, טיולים, מסעות לפולין וכל פעילות נוספת שלא התרנו לבצע", הוסיף.

לדבריו, "הניסיון של משרד האוצר, המובל על ידי המדיניות של פורום קהלת היא להרוס את העבודה המאורגנת, לפגוע במורים ובמיוחד במנהלים אותם הם רוצים להעסיק בחוזים אישיים ללא כל הגנה וללא כל קשר להסכם הקיבוצי. אנו מצפים מציבור המורים והמנהלים לקיים את העיצומים ככתבם וכלשונם כי בבטחון התעסוקתי והכלכלי שלכם עסקינן".

הצעדים הארגוניים עליהם מדבר ארז כוללים בין היתר איסור העברה והקלדה של ציונים, איסור קיום פעילות מחוץ לכותלי בית הספר (פרט לסיורים לימודיים במסגרת תוכנית הלימודים) ואיסור קיום פעילויות מעבר לשעה שלוש וחצי אחר הצהריים.