לאחר שרן ארז הצהיר שסכסוך העבודה עדיין בתוקף ושאיום השביתה על הפרק לאחר שלטענתו משרד האוצר לא קיים את הדברים שסוכמו טרם פתיחת שנת הלימודים, היום (רביעי) הוא שיגר מכתב לממונה על השכר במשרד האוצר ובו תקף את התנהלות משרדו במשא ומתן בין הצדדים.

רן ארז במתקפה נגד קיש: "שתי דקות בלבד נמשכה האופוריה"

במכתב ששלח, כותב ארז כי "המתווה לא נחתם באותו הערב, אבל הצגתם לנו נייר הנושא את הכותרת שבנדון, ודרשתם שנחתום עליו מיד 'בראשי תיבות'. בקשתנו לעיין באותו הנייר טרם חתימה התקבלה בקוצר רוח ובתוקפנות חריגה, שמפאת הנימוס והכבוד אליך לא אעלה על הכתב כרגע את פרטיה. למרות לחציך ולחצי העובדים הרבים הכפופים לך שהיו בחדר, ישבה עוה"ד פעיל יחד איתי והחלה לעבור בקפידה על הנייר. די מהר הסתבר שנוסף לנושאים שסוכמו במתווה העקרונות, שרבבתם על דעתכם בלבד נושאים שלא רק שלא סוכמו אלא סוכם ההפך הגמור מהם!".

בין הדברים שארז טען שנוספו למסמך ללא הסכמת ארגון המורים, הוא מונה "מנגנון סיום העסקה גמיש" למנהלים, שעליו אמר ארז "שלא זו בלבד שלא הוסכם, אלא שדרישה זו מבית מדרשו של פורום קהלת זכתה לקיתונות של ביקורת והתנגדות מוחלטת מצד ארגון המורים במו"מ". עוד מונה ארז סעיף הקובע כי "מלוא עיבוי גמולי ההשתלמות יתגמל 'יתר מורים מתחילים ביחס לוותיקים'".

חזרה לבית הספר ירקון. קרדיט: דוברות המשטרה (צילום :דוברות המשטרה)

לאחר שפירט ארז את הדברים שנוספו ללא הסכמות, הוא הבהיר: "אנו רואים בחומרה רבה את התנהלותכם, כאשר עת באנו לשבת, לקרוא ולהעיר על הנייר החד צדדי שניסחתם – התנהגתם בתוקפנות וניסיתם להפעיל לחץ מחפיר על מנת שלא נזהה את אשר שורבב, באופן חד צדדי על ידיכם. קיוויתי שמדובר באי הבנה (הגם משמעותית) בלבד, אך התנהלותכם בימים האחרונים מלמדת אחרת. אבקש – פעם נוספת – לעגן את ההסכמות אליהן הגענו בהסכם קיבוצי, וזאת באופן מידי, כדי להביא סוף סוף שקט למערכת החינוך, למורות ולמורים בחינוך העל יסודי".

משר החינוך, יואב קיש, נמסר: "השר ביקש לקיים פגישה עוד היום עם רן ארז. לגבי הציונים לעתודאים, ומסיימי י״ב בחברה הערבית (על מנת להתקבל למוסדות האקדמיים) לאור הדחיפות והפגיעה המיידית בתלמידים משרד החינוך יגיש צו מניעה לבית הדין לעבודה".

הנהגת ההורים הארצית: "הנהגת ההורים הארצית מגנה בתוקף את התנהלות הצדדים בתהליך חתימת ההסכם מול ארגון המורים, בפרט את התנהלות הארגון והיושב בראשו וקריאתו לעיצומים ושביתות במערכת החינוך העל-יסודי, על גב הילדים וללא כל הצדקה. חזרה לשיטת ההשבתות, העיצומים, מניעת מסעות פולין ופעילויות מעבר לשעות הלימודים, פוגעת משמעותית בתלמידי התיכונים, ולא פוסחת על בוגרי מערכת החינוך שניזוקים מאי קבלת הציונים לשם הרשמה למוסדות האקדמאיים!".

"לא יעלה על הדעת שבכל פעם מחדש, הפתרון הקל של ארגון המורים, הוא לקחת את התלמידים כבני ערובה במשחק הכוחות והאגו בין ארגון המורים למשרד האוצר! הנהגת ההורים הארצית לא יכולה להסכים עוד לפגיעה שאינה מידתית בבוגרים ובתלמידים שמשוועים לשנה של חינוך, בטחון ושגרה כפי שראוי שיקבלו מהמדינה. טוב יעשו הצדדים אם ישבו, ויפה שעה אחת קודם וייפתרו את המשבר שנוצר. לתלמידי התיכונים מגיעה יציבות! הקלות בה משתמשים בהם ככלי משחק, בלתי נתפסת", הוסיפו.