קרוב לשבועיים חלפו מרגע פתיחת שנת הלימודים, ועדיין לא ברור האם נרשמה התקדמות בשיחות מול יו"ר ארגון המורים רן ארז ומשרדי האוצר והחינוך - במטרה להשיג הסכמות, לחתום עליהן, ובכך להוביל לסיום העיצומים הממושכים בהם נוקט הארגון. על רקע זאת, מועצת התלמידים והנוער הארצית הודיעה הערב (שני) כי תשבית מחר את מערכת הלימודים בחטיבות העליונות, כמחאה על אי התקדמות המגעים.

"לא נסכים ללמוד ככה": מועצת התלמידים והנוער הארצית תקיים השבוע שביתת אזהרה
"נאבקתי ביד אחת במשרד האוצר, ביד השנייה במשרד החינוך": רן ארז חושף מה קרה במו"מ 

משרד האוצר וארגון המורים ממשיכים להחליף ביניהם טיוטות ומסמכים, כאשר במקביל שר החינוך יואב קיש ממשיך להיות מעורב בסוגייה ולקיים שיחות עם שני הצדדים, במטרה להשיג הסכמה ולהסיר את העיצומים ואיומי השביתה. 

"כבר למעלה משנה שתלמידי ישראל לכודים במאבק בין ארגון המורים ומשרד האוצר", נמסר ממועצת התלמידים, שהסבירה כי המאבק "הוביל לעיצומים מתמשכים של ארגון המורים שפוגעים בתלמידים מידי יום - בסיורים החינוכיים, הטיולים השנתיים והמסעות לפולין בין היתר". לדברי הגורמים במועצה, "כששנת הלימודים תשפ״ד נפתחה כ'סדרה' בזכות המתווה שהושג, תלמידי ישראל ייחלו לשגרה ולשנת לימודים יציבה, אבל כבר ביום השני לשנת הלימודים גילינו להפתעתנו שהעיצומים עדיין איתנו". 

הפגנת תלמידים נגד השביתה במערכת החינוך (צילום :אבשלום ששוני)

"לאחר שמועצת התלמידים והנוער הארצית הציפה בפני כל הגורמים את המצוקה הקשה של התלמידים, וכן התרענו בימים האחרונה על שביתת האזהרה עדיין לא הושגו הסכמות בין ארגון המורים לאוצר. ככל שמצב זה מתמשך, לא נותרה לנו ברירה אלא להשבית מחר את הלימודים בכל התיכונים ברחבי הארץ", קראו.

עוד הוסיפו כי "מועצת התלמידים והנוער הארצית קוראת למשרד האוצר ולארגון המורים - היכנסו לחדר המשא ומתן ואל תצאו ממנו ללא בשורות לתלמידי ישראל. לא נסכים להמשך הפגיעה בתלמידים".