יותר ממאה ילדי גן חובה בכפר ואדי אל נעם שבמועצה האזורית נווה מדבר פתחו את שנת הלימודים באוהלים שהוקמו על ידי אחד ההורים לאחר שלא היה מקום לאכלס אותם בתוך הכיתות והם נשלחו לביתם. אחד ההורים: "אני מרגיש בסיני, לא במדינת ישראל".

עאטף אלולידי, אחד האבות סיפר בשיחה עם "מעריב": "היום הגיעו כ-60 תלמידים בערך ללמוד באוהל. המצב לא פשוט, הילדים הגיעו לגן ופשוט שלחו אותם הביתה כי לא היה מקום. הקמנו את האוהל הזה כדי שלפחות תהיה מסגרת לילדים במקום סתם לשבת בבית, הצלחנו להביא מספר אנשי חינוך בהתנדבות שילמדו כמה שעות. אי אפשר להיות ככה יותר משעתיים - שלוש. מאוד חם. אני מרגיש בסיני, לא במדינת ישראל". 

עוד אמר: "אני לא בא בטענות למשרד החינוך, אבל חשוב מאוד לרדוף אחרי התקציבים לילדים ולוודא שהכסף מגיע לילדים. שיבואו לעשות סיורים שהכל תקין - לא הגיוני שילדים ילמדו בחוץ".

"נאלצנו להביא אוהל - כי אף אחד לא מתעניין בבעיה", אמר סאלם אבו חזעאל . "לקחנו צעד כדי ללמד את הילדים שלנו, אנחנו נמשיך להילחם למען הזכויות של הילדים שלנו עד הסוף".

מצוקת כיתות בגני ילדים בגנב (צילום: ללא)

בעיית ההסעות חזרה

לאחר שחשפנו במעריב בפתיחת שנת הלימודים כי למעלה מ-6,000 ילדים בפזורה הבדואית נותרו ללא הסעות למסגרות החינוך - התלמידים הגיעו ללימודים כשהם רכובים על גמלים וחמורים ונדמה כי בעיית ההסעות הסתדרה לאחר מכן. אך כעת, ההורים מדווחים כי חברת ההסעות שוב ביטלה את ההסעות לכ-1500 תלמידים בכפר אבו קרינאת, על פי המסתמן בעקבות בעיות תשלום לנהגים.

לפי דוח של מרכז המחקר והמידע של הכנסת שהתפרסם בחודש מרץ, ברשויות המקומיות הבדואיות בנגב יש 5,045 ילדים בגילאי שלוש עד חמש שכלל לא רשומים בגני ילדים. "מצפים מאיתנו לא להתדרדר לפשיעה, להשתלב בחברה. אבל איך נשתלב? חינוך זה הכי חשוב ואפילו בזה לא משקיעים בנו", אמר אחד התושבים.