חרבות ברזל: משרד החינוך הודיע היום (רביעי) כי לא יתקיימו לימודים עד יום ראשון ה-15 באוקטובר. לאחר מכן, ישובו כלל התלמידים במערכת ללמידה מרחוק. ההחלטה התקבלה בתום הערכת מצב בראשותו של שר החינוך יואב קיש, מ"מ מנכ"ל המשרד מאיר שמעוני, נציב שירות המדינה פרופ' דניאל הרשקוביץ' וחברי הנהלת המשרד.

המשרד הודיע כי כלל מסגרות החינוך, בתי הספר וגני הילדים, יעברו למתכונת של למידה סדירה ורציפה, באמצעות מערכי שיעור המותאמים הן לאפשרות של למידה מרחוק והן לאפשרות של למידה פיזית בבתי הספר. הלמידה תתמקד בראש ובראשונה בהיבטים רגשיים וחברתיים כדי לחזק את החוסן, ובתכני לימוד המותאמים למצב.

עם זאת, על רקע השגרה הנשמרת באילת הגישה העירייה באמצעות מינהל שח״ק ובהנחיית ראש העירייה - אלי לנקרי, אישור חריג להפעיל את מערכת החינוך באילת. בקשה זו אושרה על ידי פיקוד העורף ומשרד החינוך בהנחיית שר החינוך, ומחר, יתקיימו לימודים בגני החינוך המיוחד, בכיתות חינוך מיוחד בבתי הספר היובל, צאלים ומצפה ים, בבית ספר לחינוך מיוחד אורים, באולפנה ובבית ספר ברנקו וייס.

מחר בישיבת הערכת מצב שמקיים מידי יום ראש העירייה, יידון המשך הלימודים לכלל התלמידים בתיאום ובאישור משרד החינוך ופיקוד העורף, והודעה על כך תצא בהתאם. עד לחזרה מלאה ללימודים, תמשיך הלמידה מרחוק בבתי הספר היסודיים.