בהתאם למצב הביטחוני, פיקוד העורף פרסם אמש (שלישי) הנחיות אשר יחולו מיום שלישי, 17 באוקטובר 2023, בשעה 18:00, עד ליום חמישי, 19 באוקטובר 2023, בשעה 18:00. ע"פ ההנחיות, אזורי הארץ סווגו לפי צבעים בשיטת הרמזור, כך שאזורים ירוקים יחזרו לשגרה בעוד אזורים אדומים יצטרכו לפי לפעול הגבלות של פיקוד העורף.

מרצה במכללה בדרום פרסמה פוסטים אנטי ישראלים - והושעתה מתפקידה
לאחר דחיית שנת הלימודים האקדמית: בשורות טובות לסטודנטים ברחבי הארץ
 
ע"פ ההנחיות, בעוטף עזה וביישובי הגולן לא יתקיימו פעילות חינוכיות ובתי הספר והגנים יישארו סגורים. כמו כן, יחולו הגבלות על מקומות עבודה והתקהלויות ושירותים. 

ביהודה ושומרון, בירושלים ובגוש דן ניתן יהיה לקיים פעילויות חינוכיות במקום שאפשר להגיע ממנו למרחב מוגן ויחולו מגבלות על מקומות עבודה והתקהלויות ושירותים.

בעמקים ובגליל ניתן יהיה לקיים פעילויות חינוכיות במקום שאפשר להגיע ממנו למרחב מוגן ולא תהיינה הגבלות על מקומות עבודה והתקהלויות ושירותים.

באילת, הערבה, דרום הנגב, ים המלח והבקעה ניתן יהיה לקיים פעילויות חינוכיות ללא הגבלה, ולא חולו הגבלות על מקומות עבודה והתקהלויות ושירותים.

למרות השינוי בצבעים, שמאפשר לערים נוספות להחזיר לפעילות את מוסדות החינוך, חשוב להדגיש כי ההנחיות עשויות להשתנות בכל רגע נתון, לכן מומלץ לעקוב באתר פיקוד העורף וכן אחר הודעות העירייה או היישוב, והמוסד החינוכי עצמו, שכן הם אלו שמחליטים האם להפעיל את מוסדות החינוך ואם כן - אז אילו.

ביישובים "צהובים" ישנם מספר שיקולים לגבי האם לפתוח את בית הספר או לא - בהם היכולת להצליח להביא את התלמידים וכלל הצוותים למרחבים מוגנים בזמן הנדרש, וכן המוכנות הנפשית והפניות של הצוותים והתלמידים עצמם.

עדיין לא ברור מי ממוסדות החינוך יחליט בסופו של דבר לפתוח את שעריו מחר (רביעי) בשל ההיערכות לכך. ייתכן כי המטח שנרשם הערב ישפיע על ההחלטה של מוסדות החינוך האם להיפתח ושל ההורים האם לשלוח את ילדיהם.

לעוד פרטים היכנס לאתר פיקוד העורף: https://www.oref.org.il/12487-15896-he/Pakar.aspx