שר החינוך, יואב קיש ומ"מ מנכ"ל המשרד, מאיר שמעוני, הודיעו היום (ראשון) על הקמת בתי ספר חדשים לתלמידים המפונים והמתפנים, בראשותה של המשנה למנכ"ל לשעבר, גילה נגר. בנוסף, יוקמו שלושה בתי ספר חדשים באילת, בים המלח ובערבה התיכונה - אליהם התפנו תלמידים רבים. במקביל, משרד החינוך פרסם לכלל הרשויות המקומיות, לפיו הורים אשר התפנו באופן עצמאי יוכלו לפנות למחלקת רישום ברשות המקומית בה הם שוהים, ולשבץ את ילדיהם במוסדות החינוך ברשות זו.

בתוך כך, השר קיש ציין כי הוא פועל יחד עם משרד האוצר, כדי להחזיר להורים לתינוקות במעונות היום המפוקחים את סכום הכסף ששילמו בגין הימים שבהם לא התקיימה פעילות במעונות, בשל המלחמה, כאשר התהליך יהיה דומה למודל ההחזר שנקבע בתקופת הקורונה. עוד הצהיר השר על מעבר לחמישה ימי לימודים בגני הילדים שפועלים פיזית (בערים "הצהובות" על פי פיקוד העורף). המשמעות היא, כי הם יוכלו לקיים לימודים בימים ראשון עד חמישי, בין השעות שמונה לאחת וחצי בצהרים.

השר והמנכ"ל הוסיפו עוד כי עד כה חולקו כ-4,000 מחשבים ניידים לתלמידים שפונו מבתיהם, והמשרד נערך לחלק במהלך השבוע עוד כ-1,500 מחשבים נוספים, לצד היערכות לרכישה של מחשבים נוספים. סך הכל, המשרד מתכנן לחלק כעשרת אלפים מחשבים ניידים.

במקביל, משרד החינוך החל להפעיל את בית הספר הווירטואלי בהתאמה למצב החירום, כאשר חלק מהמענים שלו ימוקדו לטובת תלמידם מפונים.