שר החינוך יואב קיש ובכירי משרד החינוך קיימו היום (ראשון) מסיבת עיתונאים מיוחדת בחדר המצב של המשרד בירושלים. "המדיניות משתנה בהתאם להנחיות פיקוד העורף, וראינו איך אזור גוש דן למשל, הפך מירוק - לתכלת, שמשמעותו היא למידה בכפוף ליכולת להגיע למרחבים מוגנים בפרק זמן ההתגוננות הנדרש", אמר קיש, "אנחנו נמצאים בתקופה בה ישנו חוסר ודאות לגבי ההמשך, ואנחנו פועלים לפי הנחיות פיקוד העורף, כך שנקל במידת האפשר - ונחמיר בהגבלות כשיהיה צריך".

הוא הוסיף: "לא תהיה מגבלה שתעצור אותנו מלסייע לילדים שפונו מיישובי העוטף, לא תקציב, לא רגולציה ולא בירוקרטיה. נפעל הכי מהר שאפשר וזו גם המדיניות של שר האוצר. לצערי, דווקא אגף התקציבים משום מה לא מבין את המדיניות הזו ואנחנו מוצאים יותר ויותר בעיות ומקרים שהם מנסים למנוע מאיתנו מלתת זאת לילדים המפונים".

בהמשך דבריו התייחס לסוגיות פערי המיגון בין היישובים השונים ברחבי הארץ ואמר: "ברור לכולנו שלא נספיק לסגור את כל פערי המיגון שהיו לפני תחילת המלחמה, ובכל מקרה - היעד המרכזי של המדינה הוא שבעוד שבועות, שיהיו כמה שיותר קצרים, כבר לא נצטרך יותר מיגון מרצועת עזה כי החמאס יושמד ולא נצטרך להתגונן משם".

ילדים בבית ספר, אילוסטרציה (למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה) (צילום: באדיבות עיריית תל אביב-יפו)
ילדים בבית ספר, אילוסטרציה (למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה) (צילום: באדיבות עיריית תל אביב-יפו)

מנתוני משרד החינוך עולה כי נכון לבוקר יום ראשון, למעלה מ-75% מבתי הספר פתחו את שעריהם בפני התלמידים וחזרו ללמידה פיזית במסגרות, ולמעלה מ-84% ממסגרות הלימודים של החינוך המיוחד. מהנתונים עולה, כי 98% ממוסדות החינוך בירושלים, 93% ממוסדות החינוך בצפון ו-84% ממוסדות החינוך באזור המרכז נפתח ללמידה פיזית. בנוסף, 77% ממוסדות החינוך באזור תל אביב, 65% באזור חיפה ו-36% באזור הדרום בחרו לפתוח את שעריהם.

בתוך כך, שר החינוך ציין כי המשרד פנה למשטרה, זאת במטרה לתגבר את האבטחה על מוסדות החינוך ברחבי המדינה - בדגש על הערים המעורבות. הוא הוסיף כי הוא מקדם צו שעה שיאפשר לתלמידים הזקוקים לשירותי חינוך מיוחד, לקבל זכאות לשנה נוספת, מבלי לעבור את הליך חידוש הזכאות בפני וועדת הזכאות והאפיון.