פרסום ראשון: הנהגת ההורים הארצית שיגרה הערב (חמישי) מכתב לממלא מקום מנכ"ל משרד החינוך, מאיר שמעוני, בבקשה לבטל את חופשת חנוכה - ולאפשר לילדים להשלים במהלך השבוע המדובר כמה מימי הלימודים שהפסידו בגלל המלחמה, כך נודע למעריב. במכתב ששלח יו"ר הנהגת ההורים הארצית מירום שיף, נכתב: "מלחמת חרבות ברזל, לצד כל האימה והזוועות מה- 7 באוקטובר, חשש הטילים והלחימה המתמשכת, גם מנעה מילדי ישראל את האפשרות ללמידה מוסדרת. הנהגת ההורים הארצית רואה בחופשת חנוכה הקרובה כהזדמנות לאפשר לילדים, כל עוד המצב הבטחוני יאפשר זאת, להשלים חלק מימי הלמידה החסרים, בהיבט הריגשי -חברתי בפרט אך גם בהיבט הפדגוגי הנחוץ עבורם".

"אנו מבקשים ממשרד החינוך לבחון את האפשרות לקיים למידה כסדרה, במקום ביה"ס של החגים, לאורך חופשת חנוכה, בגנים ובבתי הספר. אנו מודעים לכך כי מדובר בימי החופשה של צוותי החינוך וכי בעת שגרה מדובר בבחירת הצוותים האם לקחת חלק בביה"ס של החגים. אנו מבקשים כי ימי למידה אלו לא יהיו ימי בחירה ויתקיימו בתוספת שכר הגון וראוי לצוותי החינוך. ילדי ישראל, בני הדור ה למוד סגרי הקורונה, המבצעים ועתה המלחמה, זקוקים לכל רגע של שגרה ומסגרת, בעת הזו עוד יותר מכל עת בעבר", כתב.

עם זאת, עדיין לא ברור האם ניתן יהיה להוציא לפועל החלטה שכזו, שכן מלבד ההיבט הביטחוני - חופשת חנוכה כלולה בהסכמי השכר של המורים, וכדי לבצע שינוי מסוג זה, גם כאשר מדובר בשנה זו בלבד ולא לכל אורך ההסכם, דרושה הסכמה של ארגון המורים ושל הסתדרות המורים - ולא ברור האם היא אכן תושג. בנוסף, בשביל לפתוח הסכמי שכר שכבר נחתמו - ישנו צורך לפנות גם למשרד האוצר, ולהשיג תוספת תקציבית כדי לשלם למורים על ימי העבודה הללו.

כמו כן, לא ברור האם ישנם מורים אשר תומכים במהלך הזה, ושמוכנים לעבוד בחופשת החנוכה והילדים ובני הנוער, קהלי היעד של ימי הלימודים הללו, טרם הודיעו מה עמדתם. במידה והתוכנית אכן תצא לפועל - כלל לא ברור באיזה אופן היא תתבצע, שכן עדיין ישנם פערי מיגון משמעותיים במוסדות חינוך רבים - שבמצב הנוכחי לא מאפשרים לכלל שכבות הגיל בבתי הספר להגיע במקביל למוסד החינוכי.