ביום ראשון הקרוב אמורים להתחיל אלפי סטודנטים את הלימודים במכללת סמינר הקיבוצים, לאחר שפתיחת הלימודים נדחתה בעקבות המלחמה. בעקבות מקרים שנרשמו במכללה בהם סטודנטים הביעו לכאורה תמיכה מפורשת בטבח שבוצע בשבעה באוקטובר וטענו שחטיפת בני משפחת ביבס הינה אנושית והומנית, יזמו סטודנטים מ"איחוד הסטודנטים הציונים" שביתה ביום הראשון ללימודים ובכוונתם להחרים את הלימודים עד להרחקת תומכי הטרור מהמכללה. לטענת מארגני השביתה, המכללה בתגובה הודיעה למארגני המחאה שהיא שוקלת את המשך לימודיהם במכללה.

עילי הררי יו"ר איחוד הסטודנטים הציונים במכללה מסר: "המכללה במקום לחבק את אנשי המילואים ומי שנלחם בהסתה מחבקת את תומכי הטרור. אנחנו לא נבהלים מניסיונות סתימת פיות שאינם חוקיים כמובן והבהרנו למכללה שהיא איננה יכולה על פי חוק להרחיק סטודנטים ציונים שומרי חוק. אנחנו קוראים למועצה להשכלה גבוהה להתערב ולהבהיר למכללה מה מותר ומה אסור. מותר להרחיק תומכי טרור אסור להרחיק סטודנטים שנלחמים בטרור".

ממכללת סמינר הקיבוצים נמסר בתגובה: "ביום ראשון, 3.12.2023, תיפתח שנת הלימודים בסמינר הקיבוצים כמתוכנן. אנחנו לא מכירים גוף בשם "איחוד הסטודנטים הציונים" והוא אינו קשור לאגודת הסטודנטים. כל פניה שהגיעה לדיקנט הסטודנטים באשר להסתה ותמיכה בטרור נבדקה לעומק לרבות התייעצות עם ייעוץ משפטי ומטופלת בכל הכלים החוקיים שיש למכללה – משמעתיים וחינוכיים.  במכללה אף הוקם פורום מקצועי הכולל נציגי הנהלה סגל וסטודנטים, שגיבש מתווה לטיפול בנושאים אלה. כל הפניות מטופלות בהתאם למתווה תוך שמירה על ערכי המכללה המחייבים שיח מכבד, שמירה על רגשות הציבור, חופש הביטוי והזכות לפרטיות. 

"אנחנו, יחד עם כל המכללות לחינוך, חוזרים ללימודים בצל המציאות המורכבת, לאור חובתנו להמשיך ולהכשיר את נשות ואנשי החינוך והטיפול, שהצורך בהם גבוה ועכשיו יותר מתמיד. כמובן שנדאג לכל צרכי המשרתים והמשרתות במילואים ומצפים לשובם לשלום".