רז ארז, יו"ר ההנהלה של ארגון המורים בבתי ספר על יסודיים, שלח היום (שני) לשר החינוך יואב קיש מכתב זועם לאור התבטאויותיו האחרונות באמצעי התקשורת בנושא הדרישה לביטול חופשת חנוכה, לאור מלחמת חרבות ברזל. כידוע, בערב נרשמו עימותים רבים בין השניים בגינן התקיימה שביתה ממושכת.

בשורה לסטודנטים בדרום: זה המוסד ששנת הלימודים הקרובה בו תהיה במימון מלא

במכתב פנה ארז לשר וכתב: "בימים האחרונים נשמעו התבטאויות שלך באמצעי התקשורת, בהן אמרת שאתה מאוכזב מארגוני המורים על שלא הסכימו להתנדב ולעבוד בחנוכה ובכך 'להיכנס מתחת לאלונקה'. חמור ביותר לומר דברים אלו בתקופת מלחמה! בעקבות דבריך היו התבטאויות נוספות בתקשורת בצורה פוגענית כלפינו!".

"יש בכך חוסר הערכה מצידך כלפי ציבור המורים, ודבריך גובלים אפילו בהסתת הציבור נגד המורים. חבל שכשר החינוך אינך מודע לעבודה הקשה של המורים בתקופה זו", כתב.

רן ארז, יואב קיש (צילום: אבשלום ששוני,יונתן זינדל)
רן ארז, יואב קיש (צילום: אבשלום ששוני,יונתן זינדל)

ארז חתם את המכתב בכך: "אילו היית מעורב בנושא של העבודה בחנוכה (וחבל שלא היית מעורב בכך), היית יודע שמשרד האוצר איים לנכות כ-30% משכר המורים – כי, כביכול, הם לא עבדו מספיק בחודש אוקטובר, שבו פרצה המלחמה וגם בחודש נובמבר – ודרש שהארגון "יתחייב לתרום" 3 ימי למידה בחנוכה ככופר לאי ניכוי השכר. יש בזה סחטנות! אינינו מוכנים לעבוד בחופשה ככופר על אי ניכוי שכר. ניכוי שכר ע"י האוצר - זו פעולה לא חוקית!".

"ההסכם הקיבוצי עליו דרשו שנחתום שעבודה בחנוכה היא במקום ניכוי שכר, איננו התנדבות אלא כפיה. יש בזה עוד ניסיון לפגוע בתנאי העבודה שלנו. זו לא הפעם הראשונה שלוטשים עיניים לחופשות המורים. ההיסטוריה מלאה בניסיונות כאלו. אנו מצפים משר החינוך להיות חבר ושותף, ולא חלילה ההפך הגמור מזה. לידיעתך, מורים לא יעבדו טוב יותר כאשר ינסו להפחיד אותם או להתעמר בהם", טען. 

כזכור, בתחילת החודש, אמר קיש: "היינו במהלך ושיח עם ארגון המורים והסתדרות המורים. האוצר הוביל את המהלך הזה. אנחנו תמכנו באירוע של חזרה ללימודים ולבטל את חופשת החנוכה - אנחנו לא יכולים לכפות את זה ונתנו לאוצר להיכנס למו"מ עם הארגונים. לצערי נכון ולנק' זמן נוכחית המשא ומתן לא צלח וכרגע - תהיה חופשה בחנוכה. אני לא יכול להכריח את ארגוני המורים לפעול בניגוד להסכם אבל נכון לנקודת הזמן הזו - אין הסכמה".