לראשונה: ישיבה יוניברסיטי, הנחשבת לאחת האוניברסיטאות המובילות בארה"ב, משיקה בימים אלה תכניות חדשות לסטודנטים לתואר ראשון בשיתוף עם אוניברסיטת תל אביב ואוניברסיטת בר אילן.

ההורים והמורים בחינוך הממלכתי: התלמידים לא מכירים את מורשת העם היהודי
שילוב ראשון מסוגו: אושר המיזוג בין אוניברסיטת חיפה למרכז האקדמי ויצו

התוכנית המהפכנית תיפתח בתחילת שנה"ל תשפ"ה (אוקטובר 2024), ותושק באופן רשמי באירוע שייערך ביום שני הקרוב ה22 לינואר במלון ענבל בירושלים.

התכניות הייחודיות והמהפכניות משלבות חוויה לימודית של ישיבה יוניברסיטי ולימודים באוניברסיטאות מובילות בישראל.

קהל היעד ללימודים בתכניות הוא בעיקר סטודנטים שנמצאים השנה (תשפ"ד 2023-24) בישראל במדרשות ובישיבות המעוניינים להישאר בארץ ולהמשיך את חווית הלימודים שלהם בישיבה יוניברסיטי.

עם אוניברסיטת בר אילן הם ילמדו לתואר ראשון בפסיכולוגיה ורב תחומי במדעי היהדות, ועם אוניברסיטת תל אביב - לתואר ראשון במנהל עסקים.

 הלימודים האקדמיים באוניברסיטאות בישראל יהיו בשפה האנגלית ויתבססו על שילוב של למידה מרחוק והתמחויות והתנסויות בקמפוסים.

שנת הלימודים האקדמית האחרונה תינתן על ידי ישיבה יוניברסיטי בכל אחד מהתארים. במקביל ללימודים האקדמיים, יתקיימו לימודי תורה לבנים בקמפוס גרוס של ישיבה יוניברסיטי בירושלים, ולבנות בקמפוס של בי"ס חורב לבנות בירושלים.

לימודים אלה יאפשרו לסטודנטים להיצמד לתכנית לימודים כמו זו הקיימת בישיבה יוניברסיטי בארה"ב, שבה משלבים לימודי תורה אינטנסיביים עם לימודים אקדמיים ברמה גבוהה ביותר. בנוסף ללימודי התורה יזכו התלמידים לחיי קמפוס חברתיים עשירים ומגוונים ברוח ישיבה יוניברסיטי כפי שהם מתקיימים באוניברסיטה בניו יורק.

"אנו מתרגשים מאד להציע הזדמנות כזו לתלמידים שלנו" אומר הרב ד"ר ארי ברמן, נשיא ישיבה יוניברסיטי. "פעילות ישיבה יוניברסיטי בישראל מחזקת את תפקידנו כאוניברסיטה יהודית גלובלית מובילה, החורטת על דגלה את חינוך תלמידינו לחיים אישיים ומקצועיים

שלצידם השפעה, משמעות ותיקון עולם ברוח היהדות והציונות. מדובר בתכנית שפוטנציאל ההשפעה שלה על הקשר בין יהדות ארה"ב לבין מדינת ישראל הוא עצום, ובכוונתנו להרחיבה לדיסציפלינות נוספות ולשיתופי פעולה עם אוניברסיטאות נוספות בישראל".

"זוהי תכנית מהפכנית וחשובה שמתכתבת עם המגמה של אוניברסיטאות בישראל לשלב כוחות עם אוניברסיטאות מובילות בעולם בבניית תכניות אקדמיות משותפות במסגרת קידום הבינלאומיות של מערכת ההשכלה הגבוהה בישראל", ציינה פרופ' יפה זילברשץ, היו"ר האקדמי של ישיבה יוניברסיטי בישראל ולשעבר יו"ר הוות"ת.

"מדובר בתכנית שממקסמת את היתרונות של המערכת האקדמית הישראלית המפוארת עם ייחודה של ישיבה יוניברסיטי כאוניברסיטה היהודית החשובה והמובילה בארה"ב".

פרופ' זילברשץ הוסיפה וציינה כי "החזון הוא לאפשר לסטודנטים שאינם ישראלים ללמוד במוסדות האקדמיים המעולים בישראל בשפה האנגלית תוך יצירת מפגש עם הסטודנטים והחיים בישראל והכל במקביל ותוך כד לימודי תורה מעמיקים ברוח ובדרך ישיבה יונברסיטי".

לדבריה, האירועים הקשים שאנו חווים בתקופה הזו של המלחמה הן בישראל והן מחוצה לה מחזקים את הצורך בקיום האפשרויות לבוא וללמוד בישראל ולהכיר את המדינה ואת העם היושב בציון.

פרופ' זילברשץ: "אנו מאמינים שבעקבות המלחמה יהודי העולם ירצו לשהות בישראל ולהכיר את החיים בה. התכנית שלנו היא נדבך חשוב במימוש הרצון שלהם ומאפשרת להם לחיות כאן בתקופת הלימודים האקדמיים".

בהתייחס לחשיבות שיתוף הפעולה בין ישיבה יוניברסיטי לאוניברסיטאות בארץ, הדגיש פרופ' זילברשץ כי "מעבר לאתגר הציוני, האתגר של הבינלאומיות במערכת ההשכלה הגבוהה הישראלית הוא עצום וחשוב ליצור מסגרות שמאפשרות אותו.

הגעת סטודנטים זרים לקמפוס יוצרת מפגש מעשיר ומקדמת פתיחות ורוחב השכלה".

ישיבה יוניברסיטי נוסדה בשנת 1886 ומדורגת בחזית המוסדות האקדמיים המובילים בארה"ב. באוניברסיטה לומדים כ-7,400 סטודנטים בארבעה קמפוסים לתארים ראשון, שני ולימודי דוקטורט.

על פי מגזין פורצ'ן הנודע, הפקולטה ללימודי סייבר מדורגת במקום השני בקרב האוניברסיטאות בארה"ב.ישיבה יוניברסיטי ידועה גם בזכות קבוצת הכדורסל שלה. לפני תחילת כל משחק מושמעת התקווה. באוניברסיטה מגוון רחב של

פקולטות נחשבות, כגון: בינה מלאכותית, ביוטכנולוגיה, רפואה, מדעי המחשב, משפט מנהל עסקים, פסיכולוגיה, חינוך ויהדות, ועוד.