מפרוץ המלחמה, למעלה מ-330 סטודנטים וסטודנטיות למדעי המחשב במכללה האקדמית תל אביב יפו גויסו למערכה. רובם במילואים, וחלק בשירות סדיר. מה-7.10 המכללה נמצאת איתם בקשר שוטף, כאשר כ-200 מתוכם הגיעו לקמפוס עם פתיחת שנת הלימודים, ולמעלה מ-100 עוד משרתים - חלקם משתחררים בטפטופים, חלק שוחררו עם "צו מילואים" ביד לתקופת הבחינות והמשך הסמסטר, וחלק משרתים ללא תאריך שחרור ידוע. המכללה מהווה תפקיד חשוב בקליטתם חזרה לחיים האזרחיים.

במכללה הבינו שהדבר החשוב ביותר הוא לתת מענה לכל מי שמשתחרר/ת כדי להבטיח שיוכלו להשתלב בלימודים בצורה כלשהי, ושהמענה צריך להיות פרטני – כי לכל אחד צרכים משלו. מתחילת המלחמה הוקם צוות יועצים שעובד בצמוד עם כל סטודנט וסטודנטית, מכיר את מצבם ובונה עבור כל אחד ואחת מענה פרטני.

ככמות הסטודנטים המשרתים כך גם כמות המקרים והסיפורים השונים איתם המכללה מתמודדת – מאלה שחוו חוויות מורכבות ומתקשים לחזור, סטודנט ניצול הטבח בנובה, דרך בנות זוג דואגות של משרתי מילואים הנמצאים בעזה, ועד לסטודנטים שהיו אמורים להשתחרר אך נתבקשו להישאר בשירות עד הודעה חדשה. 

אנשי הסגל התגייסו לתת "שיעורי השלמה פרטיים" על מנת להביא את הסטודנטים המשרתים במילואים לרמת הכיתה ככל הניתן. עבור אלה שהגיעו באיחור רב לשנת הלימודים נפתחו קבוצות לימוד מצומצמות של 3-10 סטודנטים שמתנהלות במקביל ויביאו אותם מוכנים למועדי ב, חלק קיבלו ליווי ושיעורים פרטיים ביציאתם לאפטרים בבית, ולחלקם ייעצה המכללה לצמצמם את מספר הקורסים שהם לוקחים השנה במטרה להקל עליהם.

אחד הסיפורים במכללה הוא הסטודנט נ' שנפצע במלחמה, פציעה לא קלה עם שיקום ארוך. עם פתיחת שנה"ל בת זוגו הודיעה שהוא בשיקום אך מאד רוצה ללמוד את קורסי השנה השלישית, ובמכללה היה ברור שאם נ' רוצה - הם איתו. על אף מצבו, הוא החליט שהוא לא נותן למצבו לעצור אותו מלהתקדם במסלול חייו כמתוכנן ולסיים את התואר.

נ' בקשר טלפוני כל שבוע עם המרצים שדואגים לשלומו, נותנים לו חומרי לימוד, מלווים אותו, מלמדים אותו שיעורים פרטיים, ומסייעים בכל מה שרק אפשר. בזכות נחישותו של נ' – הוא ייגש לבחינות סוף הסמסטר, ומסתמן שגם יעבור אותן בהצלחה. 

דלית נאור, דיקנית ביה"ס למדעי המחשב במכללה האקדמית תל אביב יפו: "לכל משרת ומשרתת מילואים מגיעה ההזדמנות לרכוש השכלה, ואנחנו עושים הכל כדי להבטיח זאת. אני גאה שהמכללה מאפשרת לנו לפעול ולהשקיע את כל המשאבים הנדרשים לטובת העניין.

אני גאה בסגל שנירתם בצורה טוטאלית ועושה זאת בחפץ לב, ומעל לכל - מרחיב את הלב לראות את ציבור הסטודנטים שמשלם מחיר לא פשוט בתקופה כ"כ קריטית בחייו, ובכל זאת לא מרפה מהלימודים וחושב על עתידו".