שר החינוך  יואב קיש הגיע היום (רביעי) לסיור בגליל העליון ביחד עם מנהלת מחוז הצפון במשרד, אורנה שמחון ונפגש עם ראש המועצה האזורית הגליל העליון, גיורא זלץ, ראשת אגף החינוך במועצה, ענת לוי, מנהלות ומנהל בתי הספר במועצה ועם אנשי אגף החינוך במועצה.

ראש המועצה האזורית הגליל העליון, גיורא זלץ פתח את הדיון, סקר את כלל התרחישים האפשריים לגבי מערכת החינוך באזור, והדגיש: "אנחנו עוסקים בעיקר בתרחיש שבו פותחים את מערכת החינוך כאן בצפון בתחילת שנת הלימודים הבאה, ובמקביל אנחנו מעבירים למדינה את המסר שזה הדבר הנכון לעשות אותו. המועצה האזורית הגליל העליון הינה רשות חינוך לעוד שש רשויות נוספות ומנהלת 12 בתי ספר עם כ-8000 תלמידים. יש הרבה עבודה, רק שליש מהם נמצאים במלון והשאר נמצאים בכל חלקי הארץ ובמערכות החינוך במקומות בהם הם גרים. סביב פסח רוב התושבים יקבלו החלטה לאן פניהם בשנה הבאה או בשנים הבאות, ולכן המסר לחזרה לשנת הלימודים הקרובה היא מאוד חשובה"

זלץ המשיך והציג את מערכת החינוך במועצה בשגרה ואת אתגרי מערכת החינוך בחצי השנה האחרונה.  מנהלת אגף החינוך במועצה האזורית הגליל העליון, ענת לוי: "מה שמוביל אותנו הוא השיח על הציונות, שהחינוך ימשיך להיות צמוד גדר ולא נבנה מערכת חינוך שילדי הגליל העליון יגורו ליד הגדר וילמדו במקום אחר". 

שר החינוך, יואב קיש: "אנחנו פועלים לכך שב1/9/24 חוזרים לבית הספר וחוזרים למגורים בכל מקום בצפון. זאת הדרישה שלי ממשרד הבטחון ומצה"ל. כמובן שזה תלוי במערכת הביטחון, בצה"ל ובממשלה ונעשה הערכת מצב אחרי יום העצמאות, ונערך אם צריך אבל כתפיסה ראשונית המטרה היא שכל מסגרות החינוך שנפתחו בשנת הלימודים ייפתחו בשנת הלימודים הקרובה. אני רוצה שיהיה ברור שלא מקטינים את מערכת החינוך, גם אם יהיה פיחות מסוים במספר התלמידים. 

שר החינוך הוסיף: "יחד עם זאת, נבחן מענים גם למצב שלא חוזרים כדי שלא נתחיל את השנה הבאה בדומה לאיך שנסיים את השנה הזאת. אם יש פתרונות ואתם חושבים על משהו להקלה על המצוקה כבר השנה – בואו נעשה את זה".

ראש המועצה, זלץ, סיכם ואמר: "אני שמח שהמסר של השר גם הוא שהמדינה רואה חשיבות בחזרת התושבים ומערכת החינוך לצפון".