ארגון המורים נערך להחרפת העיצומים ולנקיטת מהלכים נוספים לאחר שהבוקר (חמישי) הושבתו הלימודים בתיכונים ברחבי הארץ למשך שעתיים. יו"ר הארגון, רן ארז, טען במסיבת עיתונאים שערך היום כי האוצר חזר בו מההסכמות, ושהוא מונחה על ידי פורום "קהלת". בנוסף איים: "ננתק כל מגע עם משרד החינוך".

כדי לא לפגוע במאמצי הנורמליזציה עם ישראל: הצעד החריג של סעודיה
לאמריקאים מתחיל להימאס מהמחאות: שוטר תועד יורק על דגל פלסטין

ארז תקף בחריפות את שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ואמר כי "סמוטריץ' מפקיר לא רק את המורים אלא גם התלמידים, ההורים ועתיד המדינה, חובתנו להיאבק בכל הכוח ובכל האמצעים החוקיים שעומדים לרשותנו נגד הרס מערכת החינוך".

עוד אמר, כי "כל פעם רפורמות על הנייר שאין מאחוריהן שום דבר. שר האוצר שאחראי מפקיר אותנו. גם אותנו. לא רק את המורים - אלא גם את התלמידים, ואת עתיד המדינה. אי אפשר להחזיק מעמד אם לא נעמיק שורשים. מה ששר החינוך רוצה לעשות הוא להפריט את מערכת החינוך, יחד עם שר האוצר, מונחים על ידי פורום קהלת. לפרק את העבודה המאורגנת והתמיכה ההדדית ולהפוך אותנו לעובדי קבלן. אם הולכים על חוזים אישיים כמו ששר האוצר רוצה זה יפגע בכל אחד".

בצלאל סמוטריץ' (צילום: אבשלום ששוני)
בצלאל סמוטריץ' (צילום: אבשלום ששוני)

בהמשך תקף את משרד החינוך: "אנחנו במאבק חשוב לעתיד המדינה. אני חייב לומר לכם - קשה לומר את הדברים, ברמה האישית", המשיך. "אי אפשר להתעלם מנוף ילדותי כיהודי בגולה במדינה אנטישמית, שקיללו אותי 'יהודי מלוכלך' ומסריח וזרקו עליי אבנים ואמרו לך לפלסטין הביתה. תראו מה קורה באירופה, בארצות הברית, זה הבית שלנו ועליו צריך לשמור. יש לנו רובה ביד אבל זה לא מספיק, צריך גם שורשים והם מערכת החינוך. על זה נאבקים. אין מורים כי אין שכר. למשרד החינוך אין קשר איתנו ונצטרך לנתק קשר איתו".

יואב קיש (צילום: Oren Ben Hakoon/Flash90)
יואב קיש (צילום: Oren Ben Hakoon/Flash90)

"סיכמנו ערב פתיחת שנת הלימודים מה אמורים לקבל מבחינה כלכלית. אחרי שפתחנו בא האוצר ואומר לא תקבלו כלום אם לא תסכימו על חוזים אישיים. אם לא תפרקו את העבודה המאורגנת. חובתנו להיאבק בכל הכוח ובכל האמצעים החוקיים שעומדים לרשותנו נגד הרס מערכת החינוך", הוסיף.