עשרות סטודנטים ממכללת דוד ילין בירושלים, השתתפו הבוקר (רביעי) בהפגנה בחצר מוסד הלימודים בעקבות התקרית שפורסמה אתמול, לפיה סטודנטים מהמגזר הערבי אשר השתתפו ב"מפגש דיאלוג", כינו את החטופה מיה שם "שקרנית, חייל צה"ל "הורג ילדים", את ראש הממשלה בנימין נתניהו "חושב איך להרוג ילדים", וציירו לבבות וכתבו בערבית "אללה אכבר" סביב תמונה של מחבל חמאס.

סטודנטים כינו את מיה שם "שקרנית" וציירו לבבות סביב תמונת מחבל חמאס - המכללה: ״דיאלוג דמוקרטי״

במחאה, הניפו הסטודנטים דגלי ישראל ושלטים, עליהם נכתב: "מכללת דוד ילין - לא אוניברסיטת קולומביה", "מיה שם שקרנית? גם 133 חטופים משקרים?", ועוד. עוד נשמעו בהפגנה קריאות: "אין מקום לתומכי טרור" והמנון "התקווה". מקורות מסרו למעריב כי משטרת ישראל הוזעקה למקום אך דקות ספורות לאחר מכן עזבו השוטרים את המקום והניחו להפגנה להתקיים ללא הפרעות.

"מיה שם לא שקרנית", הפגנת הסטודנטים במכללת דוד ילין (צילום :פרטי)

כזכור, אתמול דיווחנו כי יום למחרת "מפגש הדיאלוג" שהתקיים ב-18 במרץ, קיבלו הסטודנטים הודעה מהנהלת המכללה, בה נכתב: "הנושא שבו עסקנו טעון מבחינה רגשית ופוליטית, אך הסדנה והמסלול מהווים מצע לדיאלוג דמוקרטי מכבד ומאפשר לכל משתתף, שיוכל להביע את נקודת מבטו ולשתף אותה מתוך אמונה ותקווה להכלה והבנה כאשר מעגל השיח פתוח לכולם תוך שמירה על כבוד הדדי. מקוות להמשך דיונים פוריים ומכבדים גם בנושאים הטעונים, קל וחומר בתקופה זו".

סטודנטים ממכללת דוד ילין מפגינים בחצר המכללה (צילום: פרטי)
סטודנטים ממכללת דוד ילין מפגינים בחצר המכללה (צילום: פרטי)

מספר סטודנטים סיפרו למעריב: "אחרי שהתלוננו על המקרה, אמרו לנו שזה יטופל בחומרה אבל העניין לא טופל עד היום. מאוחר יותר נטען בפנינו שהדברים נעשו 'במסגרת חופש הביטוי' ונאלצנו לספוג ולשתוק". עוד נטען בשיחה עם מעריב כי ביום השואה, בזמן הצפירה, עמדו אותם סטודנטים, לכאורה, מהצד וצחקו על אלה שעמדו, וכי הם חווים התנכלויות חוזרות ונשנות ותלונותיהם אינן נענות.

סטודנטים מפגינים במכללת דוד ילין (צילום: פרטי)
סטודנטים מפגינים במכללת דוד ילין (צילום: פרטי)

ממכללת דוד ילין נמסר למעריב כי "הנושא טופל במישור הפנימי של המכללה. המכללה מייחלת לימים טובים יותר, לחזרת החטופים והחיילים לשלום, לבריאות הפצועים ולחזרת המפונים לביתם".

יו"ר התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות הארצית, אלחנן פלהיימר, מסר בתגובה: "מאז ה-7 באוקטובר אנו עדים למקרי הסתה וטרור באקדמיה בישראל, הן מצד מרצים והן מצד סטודנטים. המקרה בדוד ילין הוא אחד מיני רבים. מחד, ראשי האוניברסיטאות קוראים לעצירת האנטישמיות בקמפוסים ברחבי העולם ומאידך, כאשר ההסתה מתרחשת אצלם בקמפוס הם מעיזים לטעון שמדובר בחופש הביטוי. הסתה לטרור היא לא חופש ביטוי ולא ייתכן שנאפשר שהמצב הזה יימשך המדינה שלנו בימים שאחרי ה-7 באוקטובר. נמשיך לפעול נגד ההסתה לטרור ולקדם חקיקה בנושא. האמירה היא ברורה - תומכי טרור לא ילמדו ולא יילמדו באקדמיה בישראל".

ממשרדו של שר החינוך ויו"ר המל"ג, יואב קיש, נמסר למעריב: "המקרה לא מוכר אך מדיניות המועצה להשכלה גבוהה למסיתים הינה אפס סובלנות ודרישה ברורה מהמוסד לטפל בחומרה בכל אירוע הסתה".