העימות בין נשיאי האוניברסיטאות לשר החינוך נפתלי בנט, המשמש גם כיו"ר המועצה להשכלה גבוהה, הגיע הערב (שני) לשיא חדש. לאחר שטען לפני כמה חודשים כי האוניברסיטאות מתנהגות כמו "קרטל סגור", שיגר שר החינוך אולטימטום לוועד ראשי האוניברסיטאות (ור"ה): "או שתצרפו את אוניברסיטת אריאל לוועד, או שאשלול ממכם כל תקציב וכל שיתוף פעולה". 



הוועד, שמאגד את כל נשיאי האוניברסיטאות, מסרב לצרף אליו את אוניברסיטת אריאל, שנמצאת בשטחי יהודה ושומרון. לטענת הוועד, במידה ותצורף האוניברסיטה, לא יגיעו מענקי מחקר בינלאומיים, והדבר יקדם את תנועת החרם ה-BDS. אולם, במכתבו מסביר השר כי בהתאם לחוות דעת משפטית שהוצגה לו, קבלת האוניברסיטה לור״ה אינה משפיעה על יכולתן של אוניברסיטאות ישראליות לקבל תקציבי מחקר מקרנות בינלאומיות ואירופאיות בפרט (Horizon 2020), עבור פעילות מחקר המתבצעת בתוך הקו הירוק.


בנט כתב במכתבו ליו"ר ור"ה, נשיא אוניברסיטת ת"א פרופסור יוסף קלפטר, כי "עולה החשש כי סירובם לצרף את אוניברסיטת אריאל לור"ה מהווה אפליה אסורה ופוגע פגיעה קשה בכללי המינהל התקין. אינני מתכוון להשלים עם מציאות בה גוף, הממומן מהותית מכספי ציבור, יזכה לשיתוף פעולה ממשלתי מלא בזמן שהוא מפלה אפליה קשה מטעמים לא ענייניים".
 
"אבקשכם לצרף את אוניברסיטת אריאל לור"ה לאלתר", כתב בנט. "ככל שלא ייעשה כן, אאלץ לפנות ליועץ המשפטי לממשלה בבקשה שיורה על הפסקת שיתוף הפעולה של מוסדות המדינה עם ארגונכם. אני משוכנע שכפי שנאמר על ידכם רק לאחרונה, ור"ה אינו מועדון סגור ואינו פועל כ"קרטל", ואכן תפעלו לצירופה של אוניברסיטת אריאל לארגונכם". 
 
גורם בכיר באוניברסיטאות מסר ל"מעריב-אונליין" כי "בנט מתנהל כמי ששכח מה זה להיות שר ומנהל את משרד החינוך כאילו היה סניף של מפלגתו". עוד נמסר, כי בנט יודע שאם מספחים את אוניברסיטת אריאל לור"ה זה יגרום לסיכון תרומות מאירופה בסך מאות מיליוני יורו והוא מוכן להקריב את התקציבים האלה עבור שיקולים פוליטיים פרטיים שלו.