לאחר כחודשיים בהם לא לומדים כ-1,500 תלמידי כיתות ז'-י"ב בגלל שליד בית ספרם, אורט חולון, ממוקמת אנטנה סלולרית, היום (חמישי) מאות הורים ותלמידים יצאו להפגנה נוספת וחסמו את הכביש באזור בית הספר, כשבמקביל התקיימה פגישה עם נציגי משרד החינוך. לפני כשבועיים תלמידי כיתות י"א וי"ב חזרו לספסל הלימודים וזאת בשל בגרויות החורף אליהן הם ניגשים.



סימי פרץ, אמו של איתי ז"ל, תלמיד בית הספר שנפטר לפני שנה ושלושה חודשים ממחלת הסרטן, הגיעה להפגנה ואמרה ל"מעריב-אונליין" כי "במשך הרבה שנים התרעתי על האנטנה ותמיד קיבלתי תשובות שזה בבדיקה ותקין. אין לי שום תלונה על בית הספר, הכעסים שלי הם על הרשויות. איתי היה מגיע עם סחרחורות, הקאות, כאבי ראש וחולשה. היה עייף, בלי כוח. בחודש יולי גילינו את המחלה והוא עבר שלוש השתלות. אני הפסדתי את היקר לי מכל אבל נשבעתי שכל עוד אני חיה איאבק להסיר אותה כדי להציל עוד ילדים".



דני וסימי פרץ, הוריו של איתי ז"ל, שלמד באורט חולון. צילום: אבשלום ששוני
דני וסימי פרץ, הוריו של איתי ז"ל, שלמד באורט חולון. צילום: אבשלום ששוני



פרץ הוסיפה ואמרה כי "אני לא מבינה, יש הרבה מקומות לא מאוישים באנשים, יש הרבה חולות באזור חולון אבל נתנו אישור לאותו בעל דירה שאצלו עומדת האנטנה. מה קרה? העירייה תפסיד כסף על חשבון הגב של הילדים שלנו? מה הבעיה לקחת ולהעתיק את זה? איזה בן אדם בר דעת שם אנטנה בסמוך לבית הספר, זו מפלצת".



ד"ר מזל שאול, חברת המועצה המקומית אזור, שכ-200 תלמידים ממנה לומדים בביה"ס, אמרה כי "אנחנו מקדמים דיון בוועדת הפנים בשבוע הבא. צריך להתערב ברמה ממשלתית כדי להוציא את האנטנות. הפתרון שלהם זה לקחת לילדים את הטלפונים בתחילת היום, זה לא פתרון, זה לעשות בכאילו, צריך לדאוג לפרק את האנטנה הזו. התייעצתי עם מומחה והוא אמר לעשות אנטנות קטנות יותר חלשות ואז הקרינה היא לא ממוקדת".



האנטנה הסלולרית ליד בית הספר אורט חולון. צילום: אבשלום ששוני
האנטנה הסלולרית ליד בית הספר אורט חולון. צילום: אבשלום ששוני



בעיריית חולון ערכו לאחרונה בדיקות ע"י חברת מלר"ז (המועצה הצבורית למניעת רעש וזיהום אויר בישראל). בבדיקה נמדדה קרינה אלקטרומגנטית ותוצאותיה הראו כי היא עומדת בדרישות המשרד להגנת הסביבה וחוק הקרינה הבלתי מייננת ובנוסף, החברות אשר משתמשות באנטנה (בין היתר סלקום ופלאפון), הודיעו לעירייה כי למרות שהן עומדות בתקנים, הן יפחיתו את עוצמת השידור בה.